به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۷۵۸۴۵

گلشیفته فراهانی در "پارتی‌های ممنوعه‌"

گروه هنري: گلشیفته فراهانی در تازه‌ترين فیلم خود نقش دوست دختر جوانی فرانسوی را بازی می‌کند که به عنوان نماینده‌ی نسل خود "سبک فرانسوی" را در عالم موزیک ابداع کرد. این سبک به مثابه «آخرین انقلاب بزرگ موسیقایی زمان ما» شناخته شده است.
گلشیفته فراهانی در "پارتی‌های ممنوعه‌"
گلشیفته، پس از خروج از ایران در فیلم‌های غیرایرانی نقش‌های گوناگونی را بازی کرده است. "یک مشت دروغ" به کارگردانی سینماگر مشهور انگلیسی، ریدلی اسکات، اولین فیلم خارجی او بود که با همکاری کمپانی برادران وارنر در جهان اکران شد. لئوناردو دی کاپریو، راسل کرو و مارک استرانگ، از بازیگران دیگر این فیلم جنجال‌برانگیز بودند. فراهانی یک بار دیگر هم در فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات بازی کرده است: "اکسدوس؛ خدایان و پادشاهان". او در این فیلم که در سال ۲۰۱۴ به‌روی پرده رفت، نقش نفرتیتی (همسر فرعون رامسس دوم) را بازی کرد.

"جای اژدها"، به کارگردانی رولند جافه و "خورشت آلو با مرغ"، به کارگردانی مرجان ساتراپی و ونسان پارونو از دیگر فیلم‌های دیگر فراهانی در خارج از ایران است. فیلم سینمایی "بهشت" از سینماگر فرانسوی میا هانسن لوو، واپسین فیلم این بازیگر فعال است که از ۳۰ آوریل در سینماهای آلمان و اروپا به نمایش در می‌آید. "بهشت"، سفری موسیقیایی در "سبک فرانسوی" باندها و گروه‌های موزیک سال‌های دهه‌ی ۱۹۹۰ مانند Daft Punk, Joe Smooth, Frankie Knuckles, Terry Hunter است که با شعار "رقص، موسیقی و مواد مخدر"، نسلی در کشورهای غربی را مجذوب ترانه‌ها و آهنگ‌های خود ساختند.
مرجع : دويچه وله