به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۷۵۸۵۰

بمباران‌خونين يك‌شهر سوريه با ده‌ها كشته

گروه بين‌الملل: گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید دست‌کم ۴۰ غیر نظامی در پی حمله هوایی به بازاری کشته شده‌اند.
بمباران‌خونين يك‌شهر سوريه با ده‌ها كشته
این بازار در شهر درکوش در نزدیکی مرز ترکیه واقع است و در میان کشته‌شدگان، به گفته این گروه ناظر، زنان و کودکان نیز حضور دارند. دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، می‌گوید: دست‌کم ۴۰ غیر نظامی در حملات هوایی ارتش سوریه به بازاری در درکوش کشته شده‌اند. در میان قربانیان ۹ زن و شماری کودک هستند.

سامی عبدالرحمن، از این گروه ناظر، به خبرگزاری فرانسه گفته است به دلیل وجود ده‌ها مجروح که برخی در شرایط بحرانی هستند، انتظار می‌رود شمار کشته‌شدگان افزایش پیدا کند. شمار اولیه کشته‌شدگان ۳۴ نفر عنوان شده بود. حمله‌ای که گروه ناظر گزارش آن را می‌دهد، یک روز پس از آن انجام شده که ائتلافی از شورشیان سوری، شهر جسر الشغور، شهری در استان ادلب و در ۷۵ کلیومتری لاذقیه، را به تصرف خود درآوردند.

جسر الشغور در چند کلیومتری درکوش واقع است و یکی از آخرین پایگاه‌های تحت کنترل نیروهای وفادار به بشار اسد در مناطق شمال‌غربی سوریه به شمار می‌رفت. با این حساب انتظار می‌رود سقوط این شهر، حملات به مناطقی در مجاورت لاذقیه یا حما را برای شورشیان آسان‌تر کند. ائتلافی از همین گروه‌ها، ماه گذشته، موفق شدند کنترل ادلب را نیز در دست بگیرند.