به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۷۵۸۸۶

زن جوان؛ قربانی جنایت اشتباهی

گروه حوادث: مردی که متهم است زنی را چهارسال قبل با ضربه چاقو به قتل رسانده، مدعی ‌شد قتل اشتباهی اتفاق افتاده و او قصد داشت شخصی دیگر را بزند.
زن جوان؛ قربانی جنایت اشتباهی
مردی جوان چهار سال قبل به مأموران پلیس خبر داد خواهرش پروانه کشته‌ شده‌ است. او در توضیح صحنه‌ای که دیده ‌بود، گفت: چندبار با خواهرم تماس گرفتم تلفن را جواب نداد، وقتی به خانه‌اش رفتم، دیدم کشته شده و جسدش را در خانه‌اش رها کرده‌اند.
او درباره زندگی خواهرش گفت: پروانه مدت‌ها قبل از شوهرش جدا شد و بعد از آن تنها بود، البته باخبر بودیم با افرادی رفت‌وآمد دارد و به‌همین‌دلیل هم خانواده او را طرد کرده‌ بودند، اما من گاهی به او سر می‌زدم و تلفنی با هم صحبت می‌کردیم. او همیشه خانه بود به‌همین‌دلیل وقتی به تلفن جواب نداد، نگران شدم و به خانه‌اش رفتم.

وقتی مأموران تلفن همراه مقتول را مورد بررسی قرار دادند، شماره مردی به نام کریم را دیدند که تماس‌های زیادی با مقتول داشت. به‌این‌ترتیب کریم بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. پس از آن، کیفرخواست علیه متهم صادر شد. روز گذشته در جلسه محاکمه، بعد از اینکه نماینده دادستان خواستار صدور حکم قانونی علیه متهم شد، با توجه به اینکه اولیای‌دم در دادگاه حاضر نشده‌ اما در دادسرا درخواست صدور حکم قصاص کرده‌ بودند، متهم در جایگاه قرار گرفت.

او اتهام را قبول کرد و گفت: چندسال پیش با زنی به نام لاله به‌صورت صیغه‌ای ازدواج کردم. بعد از ازدواج حالم بد شد و همه دارایی‌ام را از دست دادم. لاله مرا ترک کرد، کارتن‌خواب شدم. یک روز به صورت اتفاقی لاله را در خیابان دیدم. او با یکی از دوستانم ازدواج کرده‌ بود. دلشان برایم سوخت و به من گفتند زنی به نام بهاره را می‌شناسند که می‌توانم شب‌ها در خانه او بمانم. بهاره همان پروانه ‌است و من تا زمانی که کشتمش، نمی‌دانستم نام واقعی‌اش پروانه‌ است.

متهم ادامه داد: روزها کار می‌کردم و شب‌ها به خانه بهاره می‌رفتم و آنجا می‌ماندم. افراد زیادی برای موادکشیدن به خانه او می‌آمدند تا اینکه یک روز دیدم شوهرصیغه‌ای همسر سابقم در حال تحریک بهاره ‌علیه من است و از او می‌خواهد مرا از خانه بیرون کند. با او درگیر شدم. مرد از هال به سمت اتاق رفت، بهاره سعی کرد جلو ما را بگیرد، نتوانست. وقتی چاقو را به سمت مرد پرت کردم، جاخالی داد و چاقو به بهاره برخورد کرد. بعد، از خانه فرار کردم و وقتی بازداشت شدم، فهمیدم او کشته‌ شده‌ است. قضات با پایان دفاعیات متهم برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
مرجع : روزنامه شرق