به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۷۵۹۵۴
رستگار:

شانس کسب سه سهمیه المپیک داریم

گروه ورزشی: رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم، جودوکاران را به مسابقه‌های بیشتری اعزام کنیم، تاکید کرد: جودوکاران ایران شانس کسب سه سهمیه المپیک دارند.
شانس کسب سه سهمیه المپیک داریم
محمدعلی رستگار در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر که داود میقانی سرمربی تیم ملی جودوی نوجوانان به علت مشغله‌ای که داشته از سمت خود استعفا داده، گفت: میقانی قبل از عید مشغله‌هایی داشت و چند بار عنوان کرد که نمی‌خواهد در تیم ملی نوجوانان به فعالیت ادامه دهد. ما هم تلاش کردیم او را در سمت خود نگه داریم اما در نهایت گفت ممکن است این گرفتاری‌ها به تیم ملی نوجوانان آسیب برساند که ما هم استعفای او را پذیرفتیم.

رییس فدراسیون جودو درباره جانشین میقانی در تیم ملی نوجوانان نیز خاطرنشان کرد: عطا عباس‌نژاد، یک مربی کره‌ای و یکی دو نفر دیگر از گزینه‌های مطرح شده برای جانشینی او هستند که این موضوع در شورای فنی بحث خواهد شد و با توجه به بضاعت‌مان،‌ تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی درباره لزوم شرکت جودوکاران ایران در تورنمنت‌های مختلف و اردوهای مشترک با تیم‌های دیگر برای کسب سهمیه بیشتر در المپیک 2016 نیز اظهار کرد: به عنوان رییس فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کنم تا جودوکاران در مسابقه‌های بیشتری شرکت کنند. با توجه به مشکلات و اعتباراتی محدودی که در اختیار داریم، تلاش می‌کنیم از این اعتبارات به صورت بهینه استفاده کنیم. البته وضعیت جودو ایران در مقایسه با کشورهای پیشرو در دنیا قابل مقایسه نیست و با کشورهایی مثل مغولستان، ازبکستان و ژاپن فاصله زیادی داریم و اعزام‌های ما چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ نفرات شرکت کننده در مسابقه‌های مختلف، قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.

رستگار درباره پیش‌بینی خود از تعداد کسب سهمیه المپیک توسط جودوکاران نیز گفت: به اعتقاد من شانس کسب سه سهمیه برای المپیک 2016 را داریم. تاکنون نیز با توجه به امتیازات کسب شده حضور یک سهمیه برای ایران در المپیک قطعی است. البته سهمیه‌های جودو در المپیک و اینکه به جودوکاران با چه سیستمی سهمیه داده می‌شود در پایان ماه می 2016 (اردیبهشت 95) مشخص خواهد شد.

رییس فدراسیون جودو در ادامه درباره دوپینگ دو تن از جودوکاران ایران نیز گفت: برای پیشگیری و مبارزه با این موضوع در این سه سال یکی از فدراسیون‌های پیشرو در مبارزه با دوپینگ بوده‌ایم که هم در زمینه آگاهی دادن به ورزشکاران و گرفتن تست در مسابقه‌های متعدد داخلی پیشگام بوده‌ایم که این از موارد مثبت عملکرد فدراسیون جودو است و تمام سعی خود را خواهیم کرد تا از این موضوع جلوگیری کنیم.

وی درباره گلایه ملی‌پوشان مبنی بر اینکه حقوقی برای آن‌ها به واسطه حضور در اردوی تیم ملی در نظر گرفته نمی‌شود گفت: بر اساس نحوه عملکرد ورزشکاران در کسب مدال، به آن‌ها حقوق می‌دهیم. هرچند ممکن است این حقوق سر ماه و به صورت منظم نباشد چرا که ما نیز بودجه‌مان را ممکن است به صورت منظم دریافت نکنیم. مثلا حقوق جودوکاری که طلای آسیا دارد با شخصی که برنز گرفته یا هیچ مدالی نگرفته، تفاوت دارد. اما به صورت میانگین برای مدال‌آوران تیم ملی جودو در آسیا حدود یک میلیون تومان به صورت ماهیانه حقوق پرداخت می‌کنیم.

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه مربیان ایرانی زحمت‌کش هستند اما جودوی روز دنیا با سرعت زیادی در حال حرکت است تصریح کرد: ما نیاز به این داریم که از دانش روز دنیا استفاده کنیم. من نمی‌دانم برای سال آینده پس از المپیک آیا می‌توانم یک حقوق 7 یا 8 هزار یورویی برای استخدام یک مربی طراز اول اختصاص بدهم یا نه و در این زمینه مشکل داریم. اما تمام سعی خود را می‌کنیم تا از منابعی که در اختیار داریم، به صورت بهینه استفاده کنیم.

رستگار در پایان با بیان اینکه رییس فدراسیون جهانی جودو قول داده برای تاریخ 4 و 5 خردادماه به ایران بیاید، به برنامه‌های فدراسیون در زمینه استعدادیابی در جودو اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی 32 کانون جودوی آموزشگاهی در سراسر کشور را در دستور کار داریم که فکر می‌کنم با تعداد 10 کانون تا دو سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد. آنچه شعار ما مبنی بر همدلی در میان اهالی جودو بوده به اعتقاد من تا حدودی محقق شده هرچند ممکن است عده‌ای به خاطر اینکه امتیازی از آن‌ها گرفته‌ایم دست به انتقادات غیر منصفانه بزنند اما تلاش ما همواره این بوده تا از حداکثر پتانسیل جودو استفاده کنیم.
مرجع : ایسنا