به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۷۶۰۷۵
راکعی: تندروها فراتر از قانون حرکت نکنند

تشکیل حزب اتحاد ملت ایران قانونی است

گروه سیاسی: نماینده ادوار مجلس دلیل اعتراض تندروها را نشانه ترس از شکست احتمالی در انتخابات آینده مجلس دانست و گفت: تندروها از اتحاد و پیروزی اصلاح طلبان واهمه دارند. بنابراین برخی از تریبون هایی که در اختیار آن ها گذاشته شده است به هر شکلی برای زیر سوال بردن اصلاح طلبانی که قصد دارند از راه های قانونی فعال شوند سوء استفاده می کنند.
تشکیل حزب اتحاد ملت ایران قانونی است
فاطمه راکعی، نماینده ادوار مجلس در خصوص موضع گیری و اعتراض های تندروها برای صدور مجوز به حزب اتحاد ملت گفت: علت اعتراضات بی مورد و غیر منطقی را نمی دانم، زیرا وقتی حزبی برای تاسیس و دریافت مجوز از کانال های قانونی عبور کند دلیلی برای اعتراض و هجمه وجود ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: تنها انتظاری که مردم ایران از دولت روحانی دارند این است که به قانون عمل کند. بنابراین وزارت کشور باید طوری رفتار کند تا افراطیون از هر جناحی که هستند فراتر از قانون حرکت نکنند. زیرا این موضوع یک خواسته ملی و مدنی از دولت روحانی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اگر حزبی خواسته کتبی داده، روند های لازمه قانونی را طی کرده و وزارت کشور برای حزبی مجوز داده است دلیلی برای اعتراض وجود ندارد. کسانی که بخواهند اهانت کنند و فراتر از قانون رفتار کنند باید وزارت کشور جلوی آن ها بایستد. به نظر من با افرادی که با آبرو و شخصیت اشخاص بازی می کنند باید برخورد قانونی شود.

راکعی تاکید کرد: از وزارت کشور انتظار داریم که پاسخگوی این هجمه ها و اهانت ها باشد. اگر حزبی بدون شرایط قانونی تاسیس شود، وزارت کشور باید برخورد کند، اما اگر حزبی مانند اتحاد ملت که از چارچوب های قانونی عبور کرده و از وزارت کشور مجوز گرفته است نباید تندروها و افراطیون این گونه و فراتر از قانون رفتار کنند.

این نماینده ادوار مجلس دلیل اعتراض تندروها را نشانه ترس از شکست احتمالی در انتخابات آینده مجلس دانست و گفت: تندروها از اتحاد و پیروزی اصلاح طلبان واهمه دارند. بنابراین برخی از تریبون هایی که در اختیار آن ها گذاشته شده است به هر شکلی برای زیر سوال بردن اصلاح طلبانی که قصد دارند از راه های قانونی فعال شوند سوء استفاده می کنند.
مرجع : ایسکانیوز