به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۷۶۱۲۰

کتاب تازه‌ی محمود دولت‌آبادی در نمایشگاه

گروه فرهنگ و ادب: محمود دولت‌آبادی گزیده‌ای از شاهکارهای نثر کلاسیک فارسی را در قالب یک کتاب منتشر می‌کند که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.
کتاب تازه‌ی محمود دولت‌آبادی در نمایشگاه
این کتاب که «تا سرِ زُلفِ عروسانِ سخن» نام دارد حاصل سال‌ها تدقیق و بازخوانی نویسنده‌ی «کلیدر» و «روزگار سپری‌شده‌ی مردم سالخورده» است در ادبیات کلاسیک ایران. دولت‌آبادی در مقدمه‌ای این انتخاب را «به‌گزینِ نثرِ فارسی» نامیده و درباره‌ی انتخاب‌های خود توضیح داده‌ است. «از سرِ زُلفِ عروسانِ سخن» شامل قطعه‌هایی از متون نثر کلاسیک فارسی عمدتا بین قرن چهارم هجری شمسی تا دوازدهم است. دولت‌آبادی در این کتاب تکه‌هایی از آثاری مانند «تاریخِ بلعمی»، «تاریخِ طبری»، «نوروزنامه»، «تاریخِ بیهقی»، «سیاست‌نامه»، «گلستان سعدی»، «هزارویک‌شب» و... را کنار هم آورده است؛ متونی که در سال‌های نویسندگی‌اش بیش از همه با آن‌ها حشرونشر داشته‌ است. این کتاب سیصدصفحه‌یی را نشر چشمه در روزهای نمایشگاه کتاب عرضه خواهد کرد.

دولت‌آبادی در سال‌های اخیر برخی تجربه‌هایش در حوزه‌ی ادبیات کلاسیک را در اختیار مخاطبان گذاشته که آخرین‌شان داستان «حسنک وزیر» با تحشیه و صدای او بوده که مدتی‌ است منتشر شده‌ است. نشر یادشده در روزهای برپایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برخی از آثارِ تجدیدچاپ‌شده‌ی این نویسنده را هم عرضه خواهد کرد. «تا سرِ زُلفِ عروسانِ سخن» اولین گزیده‌ی دولت‌آبادی از متون کلاسیک ایران به شمار می‌رود.
مرجع : ایسنا