به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۰ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۷۶۲۲۸
کنترل روند افسار گسیخته تورم

باید با تدبیر، از اقدامات پر خطر و بی‌سود پرهیز کنیم

گروه اقتصادی: وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث خط آهن شیراز به گلگهر از آرزوهای دیرینه مردم خصوصا در شهرستان نی‌ریز است که در اولین گشایش اعتبار به شکل جدی اجرایی و ارتباط مستقیم ریلی با بندرعباس برقرار می‌شود.
باید با تدبیر، از اقدامات پر خطر و بی‌سود پرهیز کنیم
عباس آخوندی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نی‌ریز با تصریح اینکه تمام مطالبات مردم این شهرستان در هیات دولت مطرح و دنبال می‌شود، گفت: قبل از هر وعده‌ای علاقه‌مند هستیم بررسی‌های فنی را انجام داده و در عمل اثبات کنیم که پیگیر توسعه هستیم. وی همچنین شرایط کنونی کشور را خاص و موقعیت ایران اسلامی در منطقه را ویژه دانست و با یادآوری اینکه ایران در منطقه‌ای پر تلاطم قرار دارد، گفت: بزرگترین و مهمترین سیاست دولت فراهم کردن امنیت و آرامش ملت است، هر چند برخی تندروی‌ها ما را به جاهای بسیار سختی کشاند ولی تدبیر مقام معظم رهبری به نحوی بود که این ملت را از پرتاب در حفره‌های آتش بر حذر داشت و خوشبختانه با آمدن دولت تدبیر و امید، آرامش و صفا به مردم بر می‌گردد.

آخوندی تاکید کرد: ما به دلیل مسئولیت مان بیش از شما با مشکلات کشور دست و پنجه نرم می کنیم که در این راستا همه ما باید حداکثر استفاده را از منابعمان بکنیم. وی با بیان اینکه صد برابر بیشتر از توان دولت به توان مردم اعتقاد داریم، گفت: اگر مردم بخواهند و وحدت داشته باشند با توکل به خداوند می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند بدست بیاورند. آخوندی گفت: باید تدبیر کنیم و از اقدامات پر خطر و بی‌سود پرهیز کنیم تا بتوانیم این دوره سخت را پشت سر بگذاریم. وی با اشاره به اینکه مطمئنیم از این شرایط بسیار سخت عبور خواهیم کرد، ادامه داد: در همین مدت کوتاه که دولت تدبیر امید روی کار آمده است می‌بینیم که تا چه اندازه عزت ایران حفظ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنترل روند افسار گسیخته تورم توسط دولت نشان دهنده زحمات دولت است اضافه کرد: اگر بخواهیم مجددا تولید نفت ایران را به دو برابر وضعیت فعلی برسانیم به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز است. آخوندی گفت: در حوزه راه آهن نزدیک به 28 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است ، در حوزه حمل و نقل هوایی نیاز به 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم و هرجا که بخواهیم ورود پیدا کنیم نیاز به میلیاردها سرمایه داریم اما ما می‌توانیم همه این کارها را بکنیم که البته نیازمند زیر ساخت‌های فراوان است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ثبات سیاسی و اجتماعی در ایران سبب می‌شود که علاقمندان به سرمایه گذاری به صورتی جدی وارد عمل شوند. آخوندی خاطر نشان کرد: مجموعاً 2 هزار و 300 کیلومتر آزاد راه در ایران وجود دارد اما این دولت تاکنون با احداث هزار کیلومتر آزاد راه موافقت کرده که این نشان دهنده اعتماد به سرمایه گذاران هست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از 68 کیلومتر از بزرگراه رونیز – استهبان – نی‌ریز را با اعتبار 1100 میلیارد ریال، گفت: این پروژه را ان‌شاء‌الله ادامه خواهیم داد تا دسترسی ایمن و روان به این منطقه وجود داشته باشد. آخوندی تاکید کرد: متاسفانه وضعیت آب‌های زیر زمینی در این منطقه بسیار خطرناک است که دولت در این بخش به دنبال نگاه‌های جدیدی است.
مرجع : ایسنا