به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۷۶۳۳۱
از سوی جنرال موتورز انجام می‌شود

سرمایه‌گذاری میلیاردی برای بهبود کیفیت خودرو

گروه اقتصادی: جنرال موتورز با هدف افزایش تولید و کیفیت خودرو، به یک سرمایه گذاری چند میلیاردی چند ساله در کارخانه‌های تولید آمریکایی خود دست می‌زند.
سرمایه‌گذاری میلیاردی برای بهبود کیفیت خودرو
جنرال موتورز یک کنفرانس مطبوعاتی در کارخانه اش در پونتیاک میشیگان ترتیب داده است و منابع آگاه انتظار دارند بزرگترین خودروساز آمریکا طرح‌هایش برای سرمایه گذاری در کارخانه‌ها و تجهیزات را در این محل اعلام کند. این خبر در شرایطی مطرح می‌شود که جنرال موتورز و اتحادیه کارکنان خودروی آمریکا آماده مذاکره در پاییز جاری برای قرارداد حدود 50 هزار کارگر ساعتی می‌شوند. رهبران اتحادیه کارکنان خودرو خواستار سرمایه گذاری جنرال موتورز در کارخانه‌هایی هستند که این اتحادیه در آنها حضور دارد.

جنرال موتورز در راستای عرضه مدل‌های جدید و سرمایه گذاری در فناوری‌های جدید، 9 میلیارد دلار برای هزینه سرمایه در سال 2015 اختصاص داده که بالاتر از هفت میلیارد دلار در سال گذشته است. رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد کارخانه‌های آمریکایی که این سرمایه گذاری جدید را دریافت می‌کنند، اعلام نشده اند اما احتمالا شامل کارخانه پونتیاک خواهند بود که خبر این سرمایه گذاری در آنجا اعلام می‌شود. این کارخانه قطعات فلزی تولید می‌کند که در ساخت 20 مدل مختلف استفاده می‌شود.

همچنین جدا از این برنامه جدید، جنرال موتورز در حال بررسی سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلار در کارخانه شاسی بلند بزرگ در آرلینگتون تگزاس است که 589 شغل ایجاد می‌کند. مقامات شهر در آرلینگتون احتمالا مجوزهای لازم را برای این پروژه خواهند داد. مدیران جنرال موتورز تمایلشان برای رفع موانع موجود در کارخانه تگزاس را که مانع تولید شاسی بلندهای سودآوری مانند کادیلاک اسکالید شده است، ابراز کرده اند. بیشتر کارخانه‌های جنرال موتورز برای تامین تقاضا با ظرفیت کامل یا نزدیک به آن فعالیت می‌کنند. بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز و رقیبانس در تلاش برای افزایش تولید در کارخانه‌های فعلی با استفاده از شیفت‌های کاری بیشتر، اضافه کاری و سرمایه گذاری برای بهبود کارآمدی هستند.
مرجع : ایسنا