به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۰
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۷۶۳۴۲
پنتاگون: کشتی‌‌هايمان را اسکورت می‌کنیم

بایدن: لازم باشد با ایران وارد جنگ می‌شویم

گروه بين‌الملل: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تصمیم به اسکورت کشتی های حامل پرچم آمریکا بعد از اقدام ایران به توقیف کشتی « مرسک » صورت گرفت.
بایدن: لازم باشد با ایران وارد جنگ می‌شویم
 یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد کشتی های نیروی دریایی این کشور، آن دسته از شناورهای تجاری را که با پرچم آمریکا از تنگه هرمز عبور می‌کنند، همراهی خواهند کرد. این اقدام پس از آن صورت خواهد گرفت که ایران یک شناور تحت پرچم جزایر مارشال را دو روز قبل توقیف کرد. این مقام گفت این اقدام قرار است برای مدتی محدود به قوت خود باقی باشد و سنجیده شده است. این مقام خاطر نشان کرد شناورهای نیروی دریایی که در منطقه هستند این وظیفه را بر عهده خواهند داشت.

بایدن: لازم باشد با ایران وارد جنگ می‌شویم

در همين حال، معاون رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که اگر لازم باشد واشنگن با ایران وارد جنگ می‌شود. به گزارش فارس، «جو بایدن» که در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن صحبت می‌کرد، با بیان اینکه وقوع جنگ امری «غیرقابل پیش‌بینی» است، گفت با این حال «در صورتی که لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد. این ریسکی است که اگر ایران به سمت بمب حرکت کرد، ما باید بپذیریم.»

معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (دیروز) ضمن واکنش منفی به خواسته‌های ایران برای توافق نهایی هسته‌ای، خواستار دسترسی به تأسیسات نظامی ایران شد. وی همچون بسیاری از مقامات دولت آمریکا تأکید کرد که کاهش تحریم‌های ایران باید به صورت مرحله‌ای باشد و گفت که باید یک مکانیسم «روشن» در سازمان ملل برای وقتی وجود داشته باشد که ایران توافق نهایی هسته‌ای را نقض کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: این «خبر فوری» نیست!

از سوي ديگر، «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای خبرگزاری رویترز که مدعی وجود یک شبکه تدارکاتی هسته‌ای گفت که ایران همواره قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و این «خبر فوری» نیست! سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با وجود این، تصریح کرد این موضوع نقض تعهدات ایران ذیل توافقنامه موقت ژنو نیست.

خبرگزاری رویترز ديروز پنجشنبه مدعی شد انگلیس به هیئت تحریم‌های سازمان ملل اطلاع داده است که یک شبکه تدارکاتی هسته‌ای فعال در ایران وجود دارد و این شبکه با دو شرکت تحریم شده در ارتباط است. رویترز مدعی است به اطلاعات محرمانه‌ای از یک هیئت متخصصان دست یافته که بر اساس این اطلاعات، وجود چنین شبکه‌ تدارکات هسته‌ای ایرانی می تواند به نگرانی های غربی‌ها برای اعتماد به ایران و حصول توافق هسته‌ای در انتهای ماه جولای بیافزاید.