به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۷۶۳۵۷

ساخت ابزار تشخیصی جدید برای بیماری ابولا

گروه علمی: یک فیزیکدان پزشکی به نام آدام سی لوین در بیمارستان رود آیلند و بیمارستان مریام امریکا که بیماران مبتلا به ابولا را در لیبری درمان کرده، با استفاده از تجربیات میدانی خود، موفق به ارائه ابزاری برای تعیین این موضوع شده که آیا بیماران دارای علائم ابولا، در واقعیت حامل این ویروس هستند یا خیر.
ساخت ابزار تشخیصی جدید برای بیماری ابولا
بیش از 10 هزار نفر در غرب قاره افریقا از جمله سیرالئون، لیبری و گینه بر اثر ابتلا به بیماری ابولا جان خود را از دست داده‌اند. چون علائم اولیه ابولا، منحصر به این بیماری نیستند و تشخیص آن چالش مهمی به شمار می‌آید.
آدام سی لوین، برای نخستین بار، نوعی ابزار نمره‌ پیش‌بینی ابولا را برای افراد مظنون به بیماری ابولا ارائه داده‌ که در انتظار تایید آزمایشگاه هستند. شاخص‌های پیش‌بینی بیماری ابولا شامل تب، مسمومیت، اسهال، خستگی، درد، از دست‌دادن اشتها، درد عضله، سردرد، دشواری در تنفس، دشواری در بلعیدن، سکسکه، خونریزی بدون دلیل و قرارگرفتن در معرض یک بیمار مظنون یا مبتلا به بیماری ابولا ظرف 21 روز است.

شش مورد از این علائم، برای خلق مدل نمره پیش‌بینی ابولا در نظر گرفته شده‌اند؛ این علائم شامل تماس با بیمار، اسهال، از دست‌دادن اشتها، درد عضله، دشواری در بلعیدن و غیاب درد شکم هستند. سیستم نمره‌دهی مبتنی بر این علائم می‌تواند به پزشکان در تعیین این موضوع کمک کند که چه کسی بیشترین احتمال قرنطینه‌شدن را هنگامی دارد که در انتظار تایید بیماری‌اش توسط آزمایشگاه است.

قرنطینه‌کردن یک بیمار مظنون در مرکز قرنطینه عمومی که بعید است مبتلا به ابولا باشد، وی را در معرض ابتلای واقعی به این بیماری قرار می‌دهد. جزئیات این تحقیق در مجله Annals of Emergency Medicine ارائه شده است.
مرجع : ایسنا