به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۷۶۳۶۷
یاهو شبیه یک دفترچه تلفن آنلاین بود

غول‌های​فناوری20سال پیش چه شکلی بودند

گروه فناوری: با گذشته حدود بیست سال از شکل گیری اینترنت تماشای ظاهر اولیه وب سایت‌های شرکت های مشهور فناوری در آن زمان شاید خالی از لطف نباشد.
غول‌های​فناوری20سال پیش چه شکلی بودند
اگر چه اکثر این طراحی‌ها و حتی تقسیم‌بندی‌های به کار گرفته شده در سایت های مذکور این روزها بسیار کهنه و از رده خارج به نظر می‌رسند، اما اکثر آنها در زمان خود بسیار نوآورانه و جذاب بودند. در ادامه نگاهی داریم به ظاهر اولیه وب‌سایت‌های شرکت‌های مشهور آی تی .

اپل



این ظاهر اولیه وب سایت اپل در بیست سال قبل یعنی سال 1995 است. این طراحی که در زمان خود بسیار جالب توجه بود، امروزه دیگر چنگی به دل نمی زند.

گوگل



سایت گوگل که در چهار سپتامبر سال 1998 راه اندازی شد، ابتدا چنین ظاهر زشت و نچسبی داشت. البته نکته قابل توجه این است که گوگل از همان آغاز تلاش داشته صفحه اول خود را به طور ساده و با گرافیکی نه چندان پیچیده طراحی نماید. دلبستگی موسسان گوگل به دانشگاه محل تحصیلشان یعنی استنفورد هم از لینکی که آن در گوشه سمت چپ صفحه داده‌اند مشخص است.

فیس بوک



فیس بوک در زمان راه اندازی در 4 فوریه سال 2004 چنین شکلی داشته و البته Thefacebook نامیده می‌شد و کار آن چنانچه از توضیحاتش برمی‌آید ایجاد شبکه‌ای اجتماعی متشکل از دانشجویان دانشگاه هاروارد بود که مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در آن تحصیل می‌کرد. البته این روزها دیگر فیس بوک تنها منحصر به دانشجویان این دانشگاه نیست و میلیاردها کاربر دارد. بد نیست بدانید که چهره گرافیکی سمت راست بنر فیس بوک الهام گرفته از تصویر جوانی آل پاچینو بازیگر مشهور فیلم های هالیوودی است.

مای اسپیس



مای اسپیس که این روزها به حاشیه رانده شده در زمان راه اندازی در سال 2003 چنین ظاهری داشت. این شبکه اجتماعی تنها یکی دو سال توانست در برابر شبکه‌های اجتماعی رقیب عرض اندام کند.

آمازون



صفحه اولیه سایت آمازون همیشه شلوغ بوده حتی در دهه 90 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. طراحی این صفحه حتی با معیارهای زیبایی شناختی آن زمان هم فاجعه بار است.

یوتیوب



سایت به اشتراک گذاری ویدیوی یوتیوب که در فوریه سال 2005 راه اندازی شد و به سرعت محبوب شد نیز چنین ظاهری داشته و حتی امکاناتی برای دوستیابی هم در آن موجود بوده است.

یاهو



یاهو که در ماه مارس 1995 یعنی بیست سال قبل راه اندازی شد، بیشتر شبیه یک دفترچه تلفن آنلاین بود که مقوله های مختلف را مانند یک فهرست راهنما طبقه بندی کرده بود. البته این سایت به تدریج تغییر کرد و بیشتر به یک موتور جستجو شبیه شد.

توییتر



می توانید باور کنید سایت توییتر در ابتدای راه اندازی در سال 2006 چنین ظاهر مضحکی داشته است؟ البته کارکرد این سایت طی سال های اخیر تغییر چندانی نداشته است.

ای او ال



و این هم صفحه اول سایت AOL در اواسط دهه 90 که درآن زمان در زمینه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت از طریق تلفن یا همان dialup بسیار شهرت داشت و البته این روزها به حاشیه رانده شده است.
مرجع : فارس