به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۷۶۳۸۳

پنتاگون:شاید سايرکشتی‌ها را اسكورت‌كنيم

گروه بين‌الملل: مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که احتمال دارد ناوهای آمریکایی علاوه بر حفاظت کشتی‌های تجاری این کشور در خلیج فارس، با همراهی کشتی‌های بقیه کشورها، آنها را نیز محافظت کنند.
پنتاگون:شاید سايرکشتی‌ها را اسكورت‌كنيم
به گزارش بي بي سي، دیروز پنتاگون اعلام کرد که کشتی‌های آمریکایی در تنگه هرمز با همراهی ناوگان این کشور حرکت خواهند کرد. آمریکا این تصمیم را پس از آن گرفته که ایران یک کشتی شرکت مرسک تیگریس را در خلیج فارس توقیف کرد. این کشتی با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرد. سخنگوی پنتاگون گفت: "دیروز ما [نیروی دریایی آمریکا] چهار کشتی‌ آمریکایی را که از تنگه هرمز عبور می‌کردند همراهی کردیم." 

وزیر دفاع آمریکا گفته است همراهی کشتی‌های تجاری آمریکایی در منطقه تا مدت نامحدودی ادامه خواهد داشت. حال مرکز فرماندهی آمریکا می‌گوید که نیروی دریایی آمریکا ممکن است کشتی‌های دیگر را نیز در این منطقه تحت حمایت قرار دهد. در سال ۲۰۱۰ نیز عملیات مشابهی در تنگه هرمز انجام گرفته بود. چند سال پیش و وقتی مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست کشیده شده و آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند ایران را تحت تحریم‌های وسیع قرار دهند، احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران دامن مطرح شده بود. از تنگه استراتژیک هرمز روزانه حدود ۱۷ میلیون بشکه نفت، معادل ۳۰ درصد نفت مصرفی جهان، عبور می‌کند. مقام‌های آمریکایی می‌گویند نیروهای ایرانی پیش از توقیف کشتی شرکت مرسک تیگریس، نزدیک یک کشتی آمریکایی به طور تحریک‌آمیزی حرکت کرده‌اند.