به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۷۶۴۰۶

مربی خارجی بوکس ایران را دگرگون می‌کند

گروه ورزشی:نایب رییس فدراسیون بوکس گفت: بوکس ایران تجربه خوبی در استفاده از مربیان خارجی دارد و به کارگیری آن‌ها در تیم ملی، بوکس ایران را دگرگون خواهد کرد.
مربی خارجی بوکس ایران را دگرگون می‌کند
روح‌الله حسینی با موفقیت‌آمیزخواندن تجربیات گذشته تیم ملی بوکس در استفاده از مربیان خارجی گفت: استفاده از مربی خارجی در گذشته برای بوکس ایران موفقیت‌آمیز بوده است و حتی در مقاطعی این اشتباه فدراسیون بوده که نتوانسته مربی خارجی را در پست خود حفظ کند. وی همچنین درباره چگونگی حضور سرمربی اوکراینی در تیم ملی گفت: ولادیمیر وینکو یکی از چهار مربی اصلی تیم ملی اوکراین بوده است که ما به عنوان گزینه‌ی هدایت تیم ملی بوکس در نظر گرفته بودیم و با توجه به تجربه خوبش و سابقه مربی‌گری‌اش در المپیک قرار است به طور آزمایشی و به مدت سه ماه از او به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم و چنانچه نتایج مناسبی بگیریم حتی در نظر داریم تا از حضور او برای تعلیم و آموزش مربی‌های بوکس در سراسر استان‌های کشور نیز استفاده کنیم.

نایب رییس فدراسیون بوکس در پاسخ به این پرسش که تکلیف مربیان کنونی تیم ملی (احدی و استکی) پس از عقد قرارداد با مربی اوکراینی چه خواهد بود گفت: هر دوی آن‌ها در کنار وینکو کار خواهند کرد و خودشان نیز به این کار علاقه‌مند هستند. او همچنین درباره اینکه از چه زمانی فدراسیون تصمیم به استفاده از مربیان خارجی برای تیم ملی گرفت، گفت: فدراسیون از قبل از بازی‌های آسیایی سال گذشته درصدد استفاده از مربیان خوب خارجی برای تیم ملی بزرگسالان بود. ابتدا دو مربی از کوبا را برای تیم ملی در نظر گرفته بود که به نتیجه‌ای نرسید و با روسیه وارد مذاکره شد اما با توجه به بالا بودن مبلغ قرارداد مربی روسی در نهایت از اوکراین «وینکو» را برای تیم ملی برگزید.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه هدف اصلی فدراسیون کسب موفقیت در مسابقه‌های المپیک است گفت: تا شروع مسابقه‌های المپیک 11 ماه فرصت داریم و امیدواریم بتوانیم در این فرصت مناسب، تیم ملی را برای حضور در المپیک ریو کاملا آماده سازیم و مدال جهانی هم بگیریم.
مرجع : ایسنا