به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۷۶۴۲۹
تضمین پیشرفت استفاده ازخلاقیت جوان ایرانی است

با بیت​المال سعی​در مایوس کردن مردم دارند

گروه جامعه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی با وجود اینکه از منابع ملی پول می گیرند ولی به انحای مختلف سعی در مایوس کردن مردم دارند و می خواهند نظام، مدیران و مجلس را در اذهان مردم ناکارآمد جلوه دهند.
سید حسن هاشمی در آیین بهره برداری از خط تولید و رونمایی از محصولات جدید پزشکی شرکت آواپزشک در آشتیان از توابع استان مرکزی افزود:پاسخ کسانی که قصد مایوس کردن مردم را دارند باید در سنگر تولید هدفمند داد.وی اضافه کرد: زنده نگه داشتن امید در دل مردم لبیک به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و ادامه مسیر امام راحل است و این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد. وی گفت: مردم ایران از هر موفقیت و تولید جدید امید تازه ای می گیرند چرا که تولید سرفصل کاهش وابستگی و انگیزش غرور ملی است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:استفاده از ظرفیتهای دانش بینان در حوزهای مختلف به ویژه سلامت با بهره گیری از خلاقیت جوانان ایرانی ، پیشرفت کشور را تضمین می کند. وی گفت: ایران با تکیه بر وحدت، عمل گرایی، اتکا به خود و توجه به دانش به پیشرفت دست می یابد و در این راستا ورود استعدادهای کشور در حوزه سلامت به عنوان یک نیاز مطرح است که به مدیریت ، تعهد و پشتکار نیاز دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هنوز در ایران تولید برخی تجهیزات پزشکی با نیارها فاصله دارد، برای مثال برای تامین آنژیوکت میزان زیادی ارز از کشور خارج می شود که این نقیصه باید با دستان توانمند جوانان ایرانی برطرف شود. وی، آواپزشک را یک شرکت مادر تخصصی موفق در حوزه تجهیزات پزشکی دانست و گفت: انتظار می رود این شرکت تنوع تولیدات و حضور خود در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شهرک صنعتی آشتیان قابلیت تبدیل شدن به شهرک سلامت را دارد و انتظار می رود فناوری تجهیزات پزشکی به عنوان بازوان مهم چرخه سلامت در این شهرک مستقر شده و با کمک این وزارتخانه و معاونت علمی ریاست جمهوی روز به روز گسترش یابد. وی با بیان اینکه استان مرکزی از مشکلات زیادی در زمینه بهداشت و درمان رنج می برد ، گفت : در آینده نزدیک به این استان سفر کرده و مشکلات را بررسی می کند.

وی خواستار مساعدت دستگاههای اجرایی و مدیریت شهری استان مرکزی در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شد و گفت: سلامت یک کار بین بخشی است و به تنهایی از عهده یک وزارتخانه بر نمی آید. هشت محصول پزشکی شامل سرنگ گارددار(ایمن)، سرنگ خود تخریب(AD)، سرسوزن پن انسولین، سوزن آنژیوگرافی، اسکالپ وین، لانست خونگیری، سرسوزنهای مخصوص خونگیری (هلدر) و لوله خونگیری در شرکت آواپزشک آشتیان رونمایی شد. برای تولید این محصولات پزشکی و نیز راه اندازی خط جدید تولید لوله های خون گیری خلاء ، در مجموع 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

شرکت آواپزشک که تنها تولیدکننده سرسوزنهای یکبار مصرف از گیج 14 تا 33 در ایران است و به عنوان بزرگترین تولیدکننده سرسوزن یکبار مصرف پزشکی در خاورمیانه محسوب می شود، در سال 1375 راه اندازی شد. بازدید از بیمارستانهای شهرستانهای آشتیان، پیگیری و رصد اقدامات برنامه تحول نظام سلامت در استان مرکزی و ارزیابی مسائل و مشکلات و نیازهای پایه بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آشتیان است.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با هزار و 945 تخت مصوب است. آشتیان یکی از 12 شهرستان استان مرکزی است که در فاصله 85 کیلومتری اراک واقع شده است.
مرجع : ایرنا