به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۷۶۵۹۰
توسل سعودی‌ها به دست‌پروردگان صدام

جولان تجزيه‌طلبان در شبكه‌هاي عربستان!

یكی از عناصر تجزيه‌طلب در حال بیان خواب‌های رنگی خود!
یكی از عناصر تجزيه‌طلب در حال بیان خواب‌های رنگی خود!
گروه سياسي: در پي تيره شدن روابط ايران و عربستان و تشديد جنگ تبليغاتي بين دو كشور، شبكه‌ها و رسانه‌هاي متعلق و نزديك به عربستان به سراغ برخي عناصر منفور فراري منتسب به اقوام ايراني رفته و با آنان مصاحبه‌ها و گزارش‌هايي مفصل تهيه و پخش مي‌كنند.

بنا به این گزارش، شبكه‌هاي خبري متعلق به عربستان و در راس آنها «العربيه» كه مخاطبان زیادي در ممالك عربي دارد و پس از شبكه الجزيره پرمخاطب‌ترين شبكه‌ ماهواره‌اي عربي به شمار مي‌رود در همين راستا و پس از بحران یمن و افزايش تنش رسانه‌اي بين تهران و ریاض، بسيار فعال ظاهر شده است.

اين شبكه چند عنصر تجزيه‌طلب فراري از ایران و مقيم دوبي و لندن را به مجموعه كادر خبري خود افزوده و سعي نموده بخش‌ فارسي سايت خود و همچنين اخبار مناطق قوميتي ايران را با رنگ و لعاب غليظ پوشش داده و در بخش‌هاي خبري خود پوشش وسيعي به آنها مي‌دهد.

العربيه به خصوص روي استان خوزستان زوم كرده و اخيرا با انجام مصاحبه با برخي عناصر خودفروخته تجزيه‌طلب سعي در تشديد اختلافات قومي در اين منطقه نموده است. اين شبكه حتي از درگيري گروهي از تماشاگرنماها با نیروهای پلیس در پايان مسابقه فوتبال فولاد خوزستان با الهلال‌ عربستان در اهواز (در مسابقات باشگاهی آسیا) به عنوان يك حركت بزرگ اعتراضي!! ياد كرده و مدعي دستگيري هزاران نفر!! شده است!

اين شبكه همچنين با توسل به دروغ‌هاي بزرگ از سالگرد يك اعتراض موهوم در خوزستان (كه همان بمب گذاری در سال 84 در شهر اهواز و شهادت جمعی از شهروندان است!) به بهانه درج يك مقاله از سوي يك مسوول دولت اصلاحات (در دهه 70) كه بعدا مشخص شد از اساس دروغ بوده و توسط عناصر تجزيه‌طلب و در جهت تحريك احساسات يكي از اقوام جعل شده بود، اشاره كرده و بر سر آن با برخي عناصر فراري مقيم لندن، سوئد، دانمارك و... به گفت‌وگو مي‌پردازند!

جالب اینكه برخی عناصر این جریان ضد ایرانی كه با شبكه بی بی سی فارسی هم روابط نزدیك دارند در پوشش اخبار جعلی بازداشت ها و تنش‌ها، سنگ تمام گذاشته و اخبار كذب را به خورد مخاطبان خود می‌دهد و این در حالیست كه این شبكه همواره مدعی است تایید اخبار خود را همواره باید از چند كانال مستقل كسب و سپس به پوشش آن می‌پردازد.

در همين راستا العربيه روز گذشته نيز با يك عنصر خود فروخته به نام احمد مولي كه خود را رئيس گروه آزاديبخش الاحواز(!) (منظور شهر اهواز مركز استان خوزستان) مصاحبه‌اي مفصل كرد. اين گروه چند نفره تجزیه طلب مقیم اروپا كه در دوره صدام و تحت مديريت حزب بعث عراق راه‌اندازي شده و جنايات زيادي شامل بمب‌گذاري در شهرهاي خوزستان نموده و دهها هموطن بي‌گناه را به شهادت رسانده‌اند در اين مصاحبه از كشورهاي عربي درخواست نمود قبل از هر چيز بايد منطقه الاحواز از قيموميت ايران و نظام فارسي آزاد و به دامن «وطن‌العربي» بازگردانند!

به گفته اين عنصر تجزيه‌طلب فراري، كشورهاي عربي بايد به موازات يمن، عراق و سوريه به فكر آزادي الاحواز باشند!! اظهارات مضحك اين گونه عنصرهاي خودفروخته دست‌پرورده صدام و سرویس های جاسوسی كشورهای منطقه علیه مردم ايران و وحدت ملی  نشان‌دهنده اين است كه نظام رسانه‌اي عربستان براي عمليات ايذایی رسانه ای عليه ايران متوسل به چه عناصر عقب‌مانده و مضمحل‌شده‌اي گرديده‌اند.

جالب اينكه اين فرد تجزيه‌طلب در این مصاحبه، منطقه مورد ادعاي خود موسوم به الاحواز را شامل مناطقی از تنگه‌هرمز تا خوزستان يعني شامل جزاير ايران در خليج‌فارس، استان‌هاي بوشهر، هرمزگان و خوزستان با جمعيت 10 ميليون نفر دانست!

گفتني اينكه طي سال‌هاي اخير ممالك عربي خليج‌فارس خصوصا عربستان با هزينه‌هاي ميلياردي سعي در ترويج افكار مذهبي-قومي (وهابي- ضدفارسی) در مناطقي از جنوب‌ ايران نموده و با بهره‌برداري از محروميت‌هاي اين مناطق به فكر يارگيري افتاده به گونه‌اي كه اخيرا برخي در جريان مسابقات فوتبال نيز سعي در ايجاد تنش‌هاي قومي و مذهبي نموده‌اند.

به نظر مي‌رسد غفلت برخي مسوولان كشور از اين گونه تحركات فعاليت‌هاي ضدملي در برخي مناطق ايران مي‌تواند دشمنان قسم خورده يكپارچگي ملي ايرانيان را در تداوم تحركات ضدايراني خود گستاخ‌تر نمايد. تلاش در جهت محروميت‌زدايي در مناطقي چون خوزستان، سيستان و بلوچستان و... قبل از هر چيز براي خلع سلاح دشمنان و حدت ملي ايران ضروري است و در همان راستا بكارگيري از تيم‌هاي زبده و توانای اقتصادي، مديريتي، امنيتي كه بتوانند حربه‌ها را از دست دشمنان و عناصر مزدور آنها بگيرند نيز ضروري به نظر مي‌رسد.