به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۷۶۵۹۶
والیبال زیر 23 سال قهرمانی آسیا؛

قزاقستان هم حریف والیبال زنان ایران نشد

گروه ورزشی: تیم والیبال زیر 23 سال زنان ایران امروز در دومین دیدار خود در قهرمانی آسیا موفق به شکست قزاقستان شد و به عنوان صدر نشین گروه راهی مرحله دوم رقابت ها شد.
قزاقستان هم حریف والیبال زنان ایران نشد
به گزارش فدراسیون والیبال، تیم والیبال زیر 23 سال زنان ایران ظهر امروز در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان با ترکیب متقیان، صابری، کدخدا، شیرتری، چملانیان، دریس محمودی و روستا به مصاف قزاقستان رفت و سه بر دو این تیم را از پیش رو برداشت.

هر دو تیم در ابتدای ست نخست ، بازی پایاپایی را ارائه کردند در حالی که با اشتباهات متعدد داوری قزاق ها اولین وقت استراحت فنی رو به نام خود ثبت کردند، اما دومین وقت استراحت را ایران به سود خود به پایان رساند و اختلاف خود را با حریف صاحب نام خود به 4 امتیاز رساند. در ادامه ست اول تعویض های سرمربی قزاق و وقت های استراحت کارساز نشد و ملی پوشان با امتیاز ٢٥ بر ٢٠ پیروز شدند. در ست دوم با وجود ادامه دار بودن اشتباهات داوری دو تیم بازی را پایاپای ادامه دادند اما قزاق ها در این ست اجازه ندادند اختلاف کم شود و ست دوم با نتیجه 25 بر 18 به نفع قزاق ها پایان یافت.

بازیکنان ایران در ست سوم با ارائه یک بازی زیبا با نتیجه ٢٥ بر ١٩ پیروز شدند و صدرنشینی خود را قطعی کردند و با پیروزی در این ست ایران به عنوان سرگروه به جمع هشت تیم برتر صعود کرد. دختران ایرانی ست چهارم را با نتیجه ٢٥ بر ١٤ واگذار کردند تا برنده این دیدار در ست پنجم مشخص شود.

ست سرنوشت ساز پنجم برای قزاقستان از حساسیت بالایی برخوردار بود، اما ملی پوشان ایران هم در تلاش بودند که مقتدرانه راهی دور بعد شوند و تا آخرین لحظه برای کسب امتیاز جنگیدند و در نهایت این ست 15 بر13 به سود ایران به پایان رسید. تیم والیبال زیر 23 سال ایران روز جمعه در نخستین مسابقه خود در این رقابت ها موفق به شکست فیلیپین میزبان این رقابت ها برابر هشت هزار تماشاگر مانیلی شدند.

بدین ترتیب تیم والیبال امید زنان ایران با کسب دو پیروزی و جمعا 5 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه یک شناخته شد و در مرحله دوم قرار است با تیم دوم گروه سه (چین تاپیه) دیدار کند. این مسابقه فردا دوشنبه ١٤ اردیبهشت ساعت ٨:٣٠ به وقت تهران برگزار خواهد شد.