به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۷۶۶۴۰
محدودکردن هنر نیست،مصون کردن هنر است

رئيس​جمهور در مراسم نکوداشت مقام معلم

گروه سیاسی: رییس جمهور نشاندن نور ایمان در دل فرزندان را مهمترین رسالت معلمان دانست و گفت: همه معلمان ما باید معلم آموزش و معلم پرورش باشند.
رئيس​جمهور در مراسم نکوداشت مقام معلم
حجت الاسلام  حسن روحانی روز دوشنبه در آیین نکوداشت مقام معلم با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش اظهار کرد: محدود کردن هنر نیست، مصون کردن هنر است و باید همه تلاش ها برای آموزش و تربیت جوان هایی توانمند، قدرتمند و مصون متمرکز شود و این بار سنگین بر عهده معلمان و آموزش و پرورش است. رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت در سال‌های ۹۲ و ۹۳، به ترتیب ۱۱۲ و ۱۰۷ درصد بودجه آموزش و پرورش را اختصاص داده است، گفت: دولت در حالی که با کسری بودجه، تحریم ها و کاهش بهای نفت مواجه بوده، اما کوشید تا حد امکان نه تنها بودجه مصوب را پرداخت کند، بلکه آن رقم را افزایش بدهد.

روحانی افزود: اعتبار مصوب آموزش و پرورش در سال ۹۰، ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین سال ۹۲ بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که ما عملا ۱۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم، یعنی ۱۱۲ درصد و سال ۹۳ نیز بودجه مصوب ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که ما عملا ۲۱ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم. رییس جمهور همچنین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: اولین درسی که شهید مطهری به ما آموخت، گذشت و آزادگی بود. شهید مطهری به ما آموخت که چگونه بیاموزیم، عالم شویم و اخلاق اسلامی داشته باشیم و از خود بگذریم.
مرجع : ایسنا