به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۷۶۸۳۷

ترکیه اظهارات مشاور اردوغان را رد کرد

گروه بین الملل: سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه سخنان مشاور ویژه رئیس جمهور ترکیه علیه ایران را رد کرد و گفت: او هیچ منصب رسمی در دولت ندارد.
علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در دیداری مناسبات دوجانبه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.ابراهیم کالین در این ملاقات با اشاره به دستاوردهای سازنده دیدار اخیر رؤسای جمهور ۲ کشور در تهران، گفت: همکاری با ایران هم از منظر روابط دوجانبه و هم از نظر موقعیت منطقه‌ای برای ترکیه بسیار حائز اهمیت است.

سخنگوی اردوغان در این دیدار در واکنش به اظهارات اخیر «امرالله ایشلر» مشاور اردوغان در مورد جمهوری اسلامی ایران گفت: اطلاعی از اظهارات آقای ایشلر ندارم، وی هیچ سمت رسمی در دولت ترکیه ندارد و وظیفه‌ای هم برای اظهارنظر از طرف مسئولان ترکیه به وی داده نشده است. سفیر ایران نیز در این دیدار، اهمیت توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور برای ایجاد ثبات در منطقه و جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد.

امرالله ایشلر، مشاور ویژه اردوغان، روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه عرب زبان الحیات ایران را متهم کرد که با اقداماتش در سوریه و یمن، ضرری که به جهان اسلام زده بیشتر از ضرری است که صهیونیسم به جهان اسلام زده‌ است.
مرجع : فارس