به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۷۶۹۹۷

آمريكا: تنها راه حل مشکل‌ پديده داعش

گروه بين‌الملل: سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفت و گویی اظهار داشت که مسئله گروه تندروی داعش و نیز برخی از مشکلات در خاورمیانه، تنها پس از برکناری اسد از قدرت در سوریه قابل حل است.
آمريكا: تنها راه حل مشکل‌ پديده داعش
سامانتا پاور  در سازمان ملل در گفتگو با شبکه خبری «بی بی اس» اظهار داشت که باراک اوباما اعتقاد راسخ دارد به اینکه اگر راه حلی برای مسئله اسد یافت نشود، نمی توان مسئله گروه داعش را برای همیشه حل کرد. وی در این زمینه افزود: «از جمله عواملی که جنگجویان تروریست رهسپار سوریه می شوند، اینکه آنها می خواهند علیه اسد بجنگند، آنها او را استفاده کننده از بمب های بشکه ای و گاز کلر می بییند، نمی توان بین این دو موضوع تفاوتی قائل شد.»

در حالی که آمریکا و دو همپیمان این کشور یعنی بریتانیا و فرانسه، رژیم دمشق را به استفاده از گاز کلر علیه غیر نظامیان متهم می کنند، روسیه می گوید هیچ دلیل واضحی علیه مقامات دمشق درباره استفاده از این گاز وجود ندارد. سامانتا در این مصاحبه بر لزوم متقاعد کردن ایران و روسیه در توقف حمایت اسد، تاکید کرد و گفت: حمایت کنندگان اسد باید بدانند که رژیم سوریه مشروعیت ندارد و جنگ داخلی در سوریه تنها فقط با برکناری اسد از قدرت، متوقف می شود.