به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۷۷۰۹۷

تا 3سال، حذف یارانه پردرآمدها نهایی شود

گروه اقتصادي:​ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که «دولت باید با امکاناتی که دارد به شناسایی افراد پردرآمد اقدام کند» گفت: امیدواریم طی دو سه سال آینده به طور کلی این افراد شناسایی و حذف یارانه افراد پردرآمد نهایی شود.
ارسلان فتحی‌پور در مورد حذف یارانه 6 میلیون نفر، اظهار کرد: هم در قانون بودجه 93 و هم بودجه 94 به دولت اختیار داده شده تا نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد اقدام کند.وی افزود: امیدواریم که دولت با استفاده از ابزاری که در اختیار دارد بتواند افراد پردرآمد را شناسایی و نسبت به حذف یارانه آنان اقدام کند و نباید دولت در این رابطه کوتاهی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً دولت هم در تلاش است که به شناسایی افراد پردرآمد دست یابد. البته می‌دانیم در جامعه پزشکان، جامعه مهندسین، هیأت مدیره بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی افرادی وجود دارند که از حقوق و مزایای بیشتری برخوردارند و نیازی نیست که یارانه دریافت کنند.

فتحی‌پور با بیان این‌که «شناسایی افراد پردرآمد و حذف یارانه آنها می‌تواند در چرخه اقتصاد کشور به کار گرفته شود» گفت: دولت می‌تواند تیمی تشکیل داده و طی دو یا سه سال آینده به سقف حذف یارانه افراد پردرآمد و نهایی کردن این کار اقدام کند.وی با تأکید بر این‌که «در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، هدف اقشار آسیب پذیر بوده است» گفت: آن زمانی که بر روی دهک‌ها کار می‌کردیم آن دهک‌ها وجود داشت و دولت هم امکان شناسایی آنها را داشت اما هم اکنون با توجه به تورم ایجاد شده، با حقوق 700 یا 800 هزار تومان بسیاری از افراد نمی‌توانند امرار معاش کنند و اگر بخواهند یک دفعه هم اقدام کنند قطعاً سخت خواهد بود.