به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۷۷۰۹۸

ارتش​آمریکا آموزش مخالفان​سوری را آغازکرد

گروه بين​الملل: پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده برنامه آموزش مخالفان سوری را در اردن "برای مقابله با تروریست‌های داعش" آغاز کرده است؛ اقدامی که نقش واشنگتن را در جنگ داخلی سوریه پس از هشت ماه از آغاز حملات هوایی علیه شبه نظامیان سنی، تقویت می‌کند.
ارتش​آمریکا آموزش مخالفان​سوری را آغازکرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: ارتش ایالات متحده تنها گروه کوچکی از مخالفان سوری را آموزش می‌دهد و انتظار دارد که این افراد یک بار دیگر به صحنه نبرد باز گشته و با داعش به مقابله بپردازند.سخنگوی دولت اردن در این باره گفت: آموزش مخالفان سوری چند روز قبل آغاز شده و منابع خبری در خاورمیانه و آمریکا اعلام کردند که بخش دیگری از این آموزش به زودی در منطقه‌ای در ترکیه آغاز می‌شود.

مخالفان سوری و اعضای کنگره آمریکا نسبت به این مساله تردید دارند و برخی از این قانون‌گذاران می‌گویند که این برنامه در سطح وسیعی انجام نمی‌شود و روند آن کند است. با این حال پنتاگون پیش‌بینی کرده که این برنامه برای آموزش مخالفان سوری سه سال به طول می‌انجامد و در این زمان بیش از 15 هزار مخالف سوری "برای مقابله با داعش" آموزش خواهند دید.

وزیر دفاع آمریکا به این مساله اذعان داشت که چند ماه طول می‌کشد که این گروه کوچک 90 نفره آموزش ببینند و در محل مستقر شوند.وی ادامه داد: ما باید آموزش این نیروها را با دقت و احتیاط کامل پیش ببریم و انتظار داریم که این روند با موفقیت پایان یابد.دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز مدعی شده که هدف این برنامه تنها مقابله با نیروهای تروریستی داعش است و آمریکا هیچ جنگی با سوریه ندارد اما منتقدان می‌گویند که از نظر تئوری این روند باعث تقویت حضور آمریکا در بحبوحه جنگ داخلی سوریه می‌شود.

کارشناسان می‌گویند: نیروهای مخالف سوری آموزش‌دیده توسط آمریکا احتمالاً در نهایت مجبورند با نیروهای دولتی سوریه در تماس باشند و اولویت متحدان آمریکا در منطقه از جمله عربستان و ترکیه سرنگونی دولت دمشق است.اگرچه پنتاگون اعلام کرده که آموزش مخالفان سوری آغاز شده است، اما اذعان داشته که هنوز مشخص نیست اگر این مخالفان به مقابله با نیروهای دولتی سوریه بپردازند از آنها حمایت می‌کند یا خیر.

کارتر ادامه داد: ما هنوز این مساله را مشخص نکرده‌ایم اما اذعان می‌کنیم که در برخی از موارد مسوول حمایت از مخالفان سوری هستیم که آموزش داده‌ایم.
مرجع : ايسنا