به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۳۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۷۷۱۷۱

«صد سال تنهایی» پیدا شد

گروه فرهنگی: یکی از اولین نسخه‌های کمیاب «صد سال تنهایی» مارکز که در نمایشگاه کتاب بوگوتا به سرقت رفته بود‌، تنها پس از گذشت یک هفته پیدا شد.
پلیس کلمبیا اعلام کرد نسخه امضاشده‌ای از رمان‌ «صد سال تنهایی» معروف‌ترین اثر گابریل گارسیا مارکز برنده نوبل ادبیات پس از یک هفته مفقودی پیدا شده است. این کتاب از سوی مالکش «آلوارو کاستیلو گرانادا» برای نمایش به یکی از غرفه‌های نمایشگاه کتاب بوگوتا قرض داده شده بود، ‌اما هفته پیش اعلام شد به سرقت رفته است. نیروهای پلیس هیچ گونه جزییاتی درباره چگونگی پیدا شدن این کتاب و هویت سارق یا سارقان اعلام نکرده‌اند.

نمایشگاه کتاب بوگوتا یاد و آثار «گابو» نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات را که آوریل سال گذشته از دنیا رفت گرامی داشت. در صفحه اول کتاب یادشده نوشته شده: «به آلوارو کاستیلو، کتاب‌فروش پیر، دوست تو از دیروز تا ابد، گابو.» طرح جلد این نسخه از «صد سال تنهایی» با دیگر نسخه‌ها فرق داشت. روی جلد این اثر قایقی احاطه‌شده توسط گیاهان وحشی تصویر شده است. به گزارش گاردین‌، کاستیلو که کتاب نایابش را برای نمایش به نمایشگاه بوگوتا قرض داده بود، می‌گوید: این نسخه قابل قیمت‌گذاری نیست. «صد سال تنهایی» اولین‌بار در سال 1967 در بوینس‌آیرس به چاپ رسید. مارکز در آن زمان در مکزیک زندگی می‌کرد. این نسخه یکی از 800 جلد نخست رمان معروف گابوست. گفته می‌شود این نسخه از رمان «صد سال تنهایی» در حراجی‌های آنلاین 23 هزار دلار ارزش‌گذاری شده است.
مرجع : ایسنا