کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شطرنج ظريف و تيم مذاكره كننده با گرگها!

پخش رپرتاژ پايداري‌ها عليه مذاكرات در سيما

19 ارديبهشت 1394 ساعت 10:33

...مستند پخش شده را نيز مي‌توان در همين راستا ارزيابي كرد، با اين اظهار تاسف كه چرا رسانه ملي كشور بايد تريبون يك اقليت 7 درصدي باشد كه در آخرين انتخابات برگزار شده در ايران، فقط 4 ميليون راي ملت را در صندوق خود دارد!


گروه سياسي: شب گذشته و در پي چند روز مانور تبليغاتي توسط رسانه‌هاي افراطيون داخلي نزديك به گروه پايداري (حاميان احمدي نژاد و جليلي) يك رپرتاژ عليه مذاكرات هسته اي با عنوان شطرنج با گرگها از شبكه اول سيما پخش شد. مستند شطرنج با گرگها، شب گذشته از شبکه اول سيما به روي آنتن رفت كه تماما مواضع عناصر افراطي داخلي و جريانان موسوم به دلواپسان و پايداري‌ها (افراطيون داخلي) را منعكس مي‌كرد و جهت گيري غليظي عليه تيم مذاكره كننده ايران ايفا كرد.

به گزارش بهارنيوز، نحوه انتخاب سوژه‌ها، تفسير و تحليل تفاهم نامه لوزان، انتخاب گزينشي نظرات صاحب نظران و ... همه به نحوي تهيه و تنظيم شده بود كه به صراحت مي توان اذعان نمود اين مستند نه تنها ارزش بررسي و نقد ندارد بلكه صرفا يك رپرتاژ سفارشي سياسي و تبليغاتي از سوي گروه دلواپسان و پايداري ها عليه تلاش‌هاي بي وقفه ديپلمات‌هاي كشورمان براي حل مشكل پرونده هسته‌اي ايران بوده و بس.

گرچه تهيه كنندگان آن سعي وافر داشتند به گونه اي اين مستند را سر هم بندي كنند كه از آن نتيجه گيري عليه تيم مذاكره كننده نشود اما جاي جاي اين مستند از انتخاب گزينش شده تصاوير، اظهارات، نظرات و حتي ترجمه ها و حتي خواننده تيتراژ پاياني‌اش كه خواننده نزديك به گروه پايداري بود (حامد زماني) براي هر بيننده‌ي اين مستند اين ذهنيت را ايجاد مي كرد كه با اين وضع چرا امثال ظريف و عراقچي به جرم خيانت و بازي با گرگ‌ها، هنوز محاكمه و به اشد مجازات نرسيده‌اند!

گفتني اينكه، روز گذشته خبرگزاري فارس نويد داده بود كه شطرنج با گرگها نام تازه ترین اثر گروه تلویزیونی برنامه ثریاست که به ماجرای این روزهای سرنوشت ساز کشور اختصاص دارد. فارس، نوشته بود: دومین قسمت از سری مستندهای سالهای هسته‌ای، امشب ساعت 22:50 بعد از سریال از شبکه اول سیما به روی آنتن خواهد رفت. فارس مدعي شده بود كه پخش قسمت قبلی این مجموعه با عنوان «از هیروشیما تا لوزان»، استقبال گسترده مخاطبان تلويزیونی را به همراه داشته است!

به نظر مي رسد، تلاش هاي همزمان افراطيون داخلي و آمريكايي در هفته هاي پاياني موعد مذاكرات، روز به روز براي بر هم زدن همه تلاش هاي صورت گرفته طي دو سال گذشته، افزايش يافته و خواهد يافت. مستند پخش شده موسوم به شطرنج با گرگها را نيز مي‌توان در همين راستا ارزيابي كرد و در همين راستا چندان ارزش نقد ندارد. فقط جاي اين تاسف همچنان در بين افكار عمومي و حاميان تيم مذاكره كننده وجود دارد كه چرا رسانه ملي كشور بايد تريبون يك اقليت 7 درصدي باشد كه در آخرين انتخابات برگزار شده در ايران، فقط 4 ميليون راي ملت (آراي سعيد جليلي) را در صندوق خود دارد!


کد مطلب: 77176

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/77176/پخش-رپرتاژ-پايداري-ها-عليه-مذاكرات-سيما

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir