به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۷۷۲۳۲

همه می‌گویند بنزین پتروشیمی‌ها آلوده است

گروه جامعه: رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به رد گزارش محیط زیست در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره آلودگی بنزین پتروشیمی‌ها گفت: آنها می‌توانند نظر خودشان را بدهند ولی ما داریم پیش می‌رویم و به نظر ما و همه كارشناسان، بنزین‌های پتروشیمی آلوده است.
همه می‌گویند بنزین پتروشیمی‌ها آلوده است
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با تکذیب آلودگی بنزین‌های پتروشیمی توسط کمیسیون اصل 90 گفت: آنها می‌توانند نظر خودشان را بدهند. ما موضعمان این است که در سال گذشته 44 روز هوا بهتر شد و ما نتیجه را می‌بینیم.

وی افزود: من به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، آقای مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت و آقای مهندس نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنایع همه همین را تایید می‌کنند که وضعیت هوا بهتر شده و بنزین‌های آلوده حذف شده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: وزیر نفت رسما به ما اعلام کرده که بنزین‌های آلوده را از اردیبهشت 93 به طور کامل از رده خارج کرده است. این اعلام رسمی است و فکر نمی‌کنم که دیگر جای بحث و صحبت باقی باشد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: این مباحث گذشته است و ما داریم پیش می‌رویم. 44 روز هوا بهتر شده و باید آن را امسال گسترش دهیم و آن حرف‌ها برای گذشته است. بنزین‌های پتروشیمی یک دوره‌ای آلودگی داشت و تمام شاخص‌های آن هم موجود است. ابتکار در خصوص بنزین‌های وارداتی نیز گفت: هم‌اکنون مسئولان در تلاشند تا پالایشگاه‌های داخل تقویت شوند و رفته رفته بنزین‌های وارداتی هم حذف می‌شوند.