به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۷۷۴۷۱
اجازه فعالیت به پیروان مذاهب در حزب کمونیست کوبا

کاسترو: شاید پاپ مرا به کلیسا بازگرداند!

گروه بین الملل: رئیس جمهوری کوبا با حضور در واتیکان از زحمات پاپ فرانسیس در میانجیگری در روابط کوبا-آمریکا تشکر و اظهار کرد تا حدی تحت تاثیر اقدامات پاپ قرار گرفته که در فکر بازگشت به کلیساست!
کاسترو: شاید پاپ مرا به کلیسا بازگرداند!
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا که برای گفت‌وگو با پاپ به واتیکان سفر کرده بود پیش از آغاز دیدار خصوصی خود مورد استقبال رهبر کاتولیک‌های جهان قرار گرفت. قرار است پاپ در ماه سپتامبر و پیش از سفر خود به آمریکا به کوبا سفر کند. رائول کاسترو، برادر فیدل کاسترو، رهبر انقلابی کوبا که کمونیست‌ها را در این کشور به قدرت رساند، پس از ترک واتیکان به تحسین اغراق آمیز از پاپ پرداخت.

وی در اظهاراتش درباره رهبر مسیحیان جهان گفت: پاپ، یسوعی است و من هم در بعضی موارد احساس می‌کنم یسوعی هستم. من در مدرسه یسوعیان تحصیل کرده‌ام. کاسترو در کنفرانس خبری خود که در دفتر ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا برگزار می‌شد، ادامه داد: در ماه سپتامبر که پاپ قرار است به کوبا بیاید، من قول می‌دهم که در تمام مراسمی که حضور دارند با رضایت شرکت کنم.

رهبر کوبا با اشاره به علاقه خود به پاپ افزود: من تمام متن‌های سخنرانی‌های پاپ را مطالعه می‌کنم و اگر پاپ به همین روند ادامه دهد من عبادت کردن را از سر خواهم گرفت و در این باره شوخی نمی‌کنم! این سخنان در حالی مطرح شد که پیشتر برخورد نامناسب دولت کوبا با دگراندیشان انتقادات زیادی را در واتیکان برانگیخت. کاسترو درباره تغییر در کوبا گفت: من عضو حزب کمونیست کوبا هستم؛ حزبی که به پیروان مذاهب اجازه فعالیت نمی‌دهد اما اکنون ما به این افراد اجازه می‌دهیم و این گامی مهم خواهد بود.

رئیس جمهور کوبا همچنین درباره پاپ فرانسیس عنوان کرد: من به شدت تحت تاثیر هوش، تواضع و فضیلت‌های او قرار گرفتم. علاوه بر این کاسترو از تلاش پاپ در بهبود روابط هاوانا-واشنگتن تشکر کرد.

رهبر کوبا در این سفر با رنتزی نیز دیدارکرد. وی در سخنانش پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا با اشاره به حذف نام کوبا از لیست کشورهای حامی تروریسم ابراز امیدواری کرد، کشورش بیش از گذشته شاهد بهبود روابط با آمریکا باشد. در این سفر پاپ به کاسترو مدال سنت مارتین تورس را اهدا کرد. این مدال به کسانی اهدا می‌شود که از مستمندان دستگیری می‌کنند.