به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۷۷۴۸۸

افزایش هزینه کشتار دام

گروه ورزشی: رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از تعیین مالیات 15 درصدی برای صادرات پوست و سه برابر شدن هزینه ذبح دام در کشتارگاه‌ها خبر داد و گفت: این دو دلیل مانع کاهش قیمت گوشت گوسفندی شده است.
افزایش هزینه کشتار دام
علی اصغر ملکی با بیان اینکه عمده خریداران پوست، کشورهای ایتالیا و ترکیه هستند، اظهار کرد: قیمت هر جلد پوست 35 هزار تومان بود که تقریبا از سه ماه پایانی سال به 10 هزار تومان رسید که یکی از دلایل این کاهش قیمت،‌ کاهش خرید از سوی کشورهای واردکننده بود. وی در عین حال بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته مالیات بر صادرات 15 درصدی برای صادرات پوست تعیین و باعث کاهش صادرات و کاهش قیمت آن شد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی افزود: هر جلد پوست همراه با یک رشته روده است که ایتالیا از مشتریان اصلی روده بود و به همراه پوست آن را خریداری می‌کرد. ملکی افزایش هزینه کشتار را از دیگر عواملی دانست که مانع کاهش بیشتر قیمت گوشت گوسفندی شد. وی ادامه داد: هزینه ذبح دام در کشتارگاه‌ها در سال 1391 حدود 2700 تومان بود که در حال حاضر به 9000 تومان افزایش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه در دو هفته اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت حدود هزار تومان کاهش یافته است، گفت: البته توقع داشتیم در این ماه‌ها قیمت دام به نسبت سال‌های 1392 و 1393 کاهش بیشتری داشته باشد ولی به دلیل افت قیمت پوست این کاهش را شاهد نبودیم.
مرجع : ایسنا