به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۷۷۸۳۴

قتل و اعدام به خاطر 10 هزار تومان!

گروه حوادث: مرد 45ساله اي که به خاطر طلب 10 هزار توماني اش از يک جوان 26ساله او را با ضربه چاقو در کوچه معروف به غربتی ها کشته بود در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شد.
نوزدهم شهريور سال 1391 موتورسوار 45 ساله اي که همسرش ترک نشين آن بود وارد بولوار توس مشهد شد و در کوچه معروف به غربت ها توقف کرد.
همسر اين مرد کنار موتورسيکلت ايستاد و او به يکي از پاتوق هاي معتادان رفت تا 10 هزار توماني را که بابت مواد مخدر از يک معتاد ديگر طلب داشت بگيرد اما در اين ميان مرد 45 ساله که از بي توجهي جوان 26ساله به خواسته او عصباني شده بود چاقوي بزرگي را بر پيکر او فرو کرد و سعي داشت از محل حادثه فرار کند. در همين حال معتادان ديگر که متوجه ماجرا شده بودند از فرار او جلوگيري کردند. مرد 45 ساله که ديگر راه گريزي نداشت چاقوي خون آلود را به همسرش داد تا آن را مخفي کند.

اين گزارش براساس اعترافات متهم در مراحل بازجويي حاکي است: همسر موتورسوار نيز به طرف منزلشان گريخت و چاقوي خون آلود را شست تا اثري از خون روي آن نماند. وقتي ماموران اورژانس با تماس شهروندان به محل حادثه رسيدند مشخص شد که جوان 26 ساله علايم حياتي ندارد و به قتل رسيده است. دقايقي بعد ماموران کلانتري کاظم آباد عازم محل درگيري شدند و با دستگيري متهم مراتب را به قاضي اسماعيل شاکر (قاضي ويژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) اطلاع دادند.

عقربه هاي ساعت 12:30 ظهر را نشان مي داد که مقام قضايي تحقيقات خود را درباره چگونگي اين جنايت آغاز کرد. در بررسي هاي مقدماتي آلات و ادوات استعمال شيشه که در محل جنايت وجود داشت جمع آوري شد و موتورسوار معتاد نيز به صراحت ارتکاب قتل را پذيرفت. او در اعترافات خود مدعي شد: مقتول 10 هزار تومان از من گرفته بود تا برايم مواد مخدر بخرد اما پولم را پس نمي داد. من براي گرفتن پولم به اينجا (کوچه غربتی ها) آمدم ولي او از شدت خماري به ديوار تکيه داده بود و هر کاري مي کردم پاسخي نمي داد به همين دليل با چاقوي دسته بلند ضربه اي به او زدم که نقش بر زمين شد ولي خودم هم نفهميدم اين ماجرا چگونه رخ داد.

بنابراين گزارش، متهم اين پرونده جنايي پس از تکميل تحقيقات قضايي در دادگاه کيفري استان خراسان رضوي محاکمه و به قصاص نفس محکوم شد. راي صادره از سوي دادگاه با اعتراض وکيل متهم مواجه شد و اين پرونده براي رسيدگي دقيق تر به ديوان عالي کشور ارسال شد، اما قضات ديوان عالي نيز راي دادگاه را تاييد کردند. گزارشها حاکي از آن است با فراهم شدن مقدمات اجراي حکم، متهم اين پرونده جنايي در زندان مرکزي در حالي که مقامات اجراي احکام دادسراي مشهد نيز حضور داشتند پاي چوبه دار رفت و به مجازات رسيد.
مرجع : خراسان