به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۷۷۹۰۵

ادعای خلیفه‌داعش: اسلام دین جنگ است!

گروه بین‌الملل: خلیفه گروه جنایتکار و تروریستی داعش که اقدامات جنون آمیزش ضربات تبلیغاتی سختی به دین رحمت (اسلام) وارد کرده در تازه‌ترین اراجیف خود مدعی شده است که اسلام «دین جنگ» است نه صلح!
ادعای خلیفه‌داعش: اسلام دین جنگ است!
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ در حالی که برخی رسانه ها از زخمی شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش خبر داده اند، او در پیامی صوتی که روز پنجشنبه منتشر شد، مدعی شد مهاجرت مسلمانان به خلافت خودخوانده وی، یا جهاد در هر جایی که حضور دارند، واجب است. البغدادی همچنین ادعا کرد دین مبین اسلام «دین جنگ» است. به ادعای سرکرده داعش، اسلام هیچگاه دین صلح نبوده است. وی خطاب به مسلمانان جهان این پرسش را مطرح کرد: «آیا وقت آن نرسیده است که بدانید خارج از خلافت (داعش)، شما قدرت، شرافت، امنیت و حقوقی ندارید»؟ البغدادی همچنین شهروندان سنی استان الانبار را در عراق به خاطر فرار از جنگ و پناه بردن به بغداد مورد نکوهش قرار داد.

بنا به گزارش ‌رسانه‌های بین‌المللی پس از گمانه‌زنی‌ها درباره مجروح شدن ابوبکر بغدادی، رهبر گروه "دولت اسلامی" در حمله‌ی هوایی نیروهای ائتلاف، پیامی صوتی منتسب به او در اینترنت منتشر شده است. در این پیام ۳۴ دقیقه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد از مسلمانان جهان خواسته شده که به مناطق تحت کنترل "خلیفه مسلمین جهان" مهاجرت کنند.

هنوز منابع مستقل صحت این پیام صوتی را تایید نکرد‌ه‌اند. اما به گفته کارشناسان صدای شخصی که این پیام را قرائت می‌کند، به صدای ابوبکر بغدادی بسیار شبیه است. آخرین پیام بغدادی در ماه نوامبر ۲۰۱۴ منتشر شده بود. "خلیفه خود‌خوانده" در این پیام از مسلمانان جهان می‌خواهد که در صورت وجود موانع برای مهاجرت به عراق و سوریه "در هر کشوری که اقامت دارند، سلاح بردارند و مبارزه کنند." در این پیام آشکارا گفته می‌شود که "هیچ عذری از مسلمانان برای عدم مهاجرت به خلافت اسلامی و عدم حمایت از دولت اسلامی پذیرفتنی نیست."

این پیام نخست در رسانه‌های وابسته به گروهی به نام "فرقان" انتشار یافت و سپس در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که به گروه داعش نزدیک هستند، بازنشر شد. گرچه زمان دقیق ضبط این پیام هنوز روشن نیست، اما در آن به حوادث اخیر یمن اشاره و حملات هوایی عربستان سعودی به یمن محکوم شده است. در صورتی که این پیام واقعاً از سوی بغدادی قرائت شده باشد، گمانه‌زنی‌ها درباره شرایط وخیم جسمی یا احتمال مرگ وی اعتبار خود را از دست خواهند داد.

وزارت دفاع آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود که از وضعیت جسمی بغدادی یا محل اقامت وی اطلاعی ندارد. وزارت دفاع عراق در روز ۱۳ مه با انتشار ویدئویی مدعی شد که ابوعلا عفری، مرد شماره ۲ دولت اسلامی در یک حمله هوایی به مسجدی در شمال بغداد کشته شده است، اما مقامات وزارت دفاع آمریکا "حمله به یک مسجد در شمال بغداد" را رسماً تکذیب کردند.