به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۷۷۹۵۸
العبادی: داعش را در رمادی شکست می‌دهیم

انتشار فایل صوتی منسوب به معاون صدام

گروه بين‌الملل: شبکه عراقی التغییر فایل صوتی منسوب به عزت الدوری را منتشر کرد که وی در آن خبر مرگ خود را تکذیب کرده و از تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن استقبال می‌کند.
انتشار فایل صوتی منسوب به معاون صدام
به گزارش ایسنا، شبکه عراقی التغییر فایل صوتی منسوب به عزت الدوری، معاون صدام دیکتاتور سابق عراق را منتشر کرد که وی در این فایل صوتی ضمن اعلام عدم حمایت خود از داعش ادعا می‌کند که اگر ایران بر عراق سلطه یابد به جهان عرب لشکرکشی خواهد کرد.

الدوری گفت: آنچه ما را از مذاکره و دیدار با رهبران داعش باز می‌دارد این است که آن ها حزب بعث را قبول ندارند و یک سوم اعضای فرماندهی آن را طی 10 ماه گذشته بازداشت کرده‌اند. ما با نظام فدرالی و ایجاد اقلیم ها در عراق بجز اقلیم کردستان که ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد مخالفیم و باید کشور را آزاد کنیم.

معاون صدام از تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن و رهبر آن سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان استقبال کرد. اخیرا منابع عراقی اعلام کرده بودند که عزت الدوری در درگیری نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش در استان صلاح الدین کشته شده است.



العبادی: داعش را در رمادی شکست می‌دهیم
از سوی دیگر، نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه گروه تروریستی داعش به‌زودی در رمادی و الانبار شکست خواهد خورد، گفت: جنایاتی که داعش مرتکب می‌شود، آخرین تلاش‌های این گروه تروریستی برای جبران شکست‌های خود و بالا بردن روحیه اعضایش است.

حیدر العبادی،در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص نفوذ تروریست‌های داعش به شهر رمادی مرکز استان الانبار از همه روسای گروه‌های سیاسی، مقامات و نمایندگان عراق دعوت کرد در میادین نبرد با داعش از نیروهای عراقی حمایت کنند و از آنچه که نبرد را از مسیر درستش منحرف می‌کند، دوری کنند چراکه دشمن مردم عراق یکی است.

العبادی افزود: نیروهای مسلح عشایر عراقی در رمادی و الانبار به بهترین وجه در مقابل داعش ایستادگی می‌کنند و به زودی داعش، پس از شکست‌های خود در تکریت و صلاح‌الدین که در واقع آغاز فروپاشی این گروه تروریستی است، در الانبار نیز شکست خواهد خورد. در حال حاضر نیروهای عراقی به کمک داوطلبان مردمی، برای آزادسازی بیجی تلاش می‌کنند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: وحدت کلمه و مواضع محکم، قوی‌ترین سلاح در دست مردم عراق است و دشمن تلاش می‌کند به اتحاد ملی ضربه بزند. وی با دعوت از مردم عراق برای اتحاد زیر پرچم این کشور و کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرد: ایجاد تفرقه میان عراقی‌ها بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به داعش بدهیم و ما هرگز اجازه بروز چنین فتنه‌ای را نمی‌دهیم و با هر اقدامی در این راستا مقابله خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی در منطقه الاعظمیه هرگز به نتیجه نرسید، تاکید کرد: ما هرگز نمی‌پذیریم که هیچ عراقی‌ای مورد اهانت قرار گیرد و علمای دینی اهل تسنن و تشیع عراق برای مهار بحران و همچنین رسانه‌ها برای ایجاد وحدت در عراق و مقابله با فتنه‌انگیزی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. العبادی در پایان گفت که دولت عراق تمام تلاش خود را برای دفاع از خاک این کشور و مردمش انجام می‌دهد.

ادامه پیشروی داعش در رمادی

تروریست‌های داعش با حملات گسترده به شهر رمادی، مرکز استان الانبار، کنترل بیشتر مناطق این شهر را در دست گرفته و حدود 200 عراقی را اعدام کرده‌اند. به گزارش اسکای نیوز عربی، منابع محلی در عراق اعلام کردند که بیشتر شهر رمادی به دست داعش سقوط کرده است و تروریست‌های داعش بیش از 200 تن از جمله چندین نظامی و غیرنظامی را قتل‌عام کرده‌اند.

براساس گزارش منابع، تروریست‌های داعش کنترل یک ساختمان دولتی را با استفاده از انفجارهای انتحاری علیه نیروهای عراقی در دست گرفتند و در آستانه کنترل کامل بر رمادی هستند. در همین حال «صباح کرخوت» رییس شورای استانداری الانبار، دولت و وزارت دفاع و کشور عراق را مسوول فروپاشی رمادی دانست. وی گفت: مسوولان دولت، وزارت دفاع و کشور به درخواست‌ها برای ارسال یگان‌های نظامی و تجهیزات به رمادی و بقیه مناطق الانبار، بزرگترین استان عراق، پاسخی نداده‌اند.

وزارت دفاع عراق نیز از نیروهای امنیتی و عشایر خواسته‌ است تا در مقابل داعش در شهر رمادی مقاومت کنند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه ایجاد رعب و وحشت و گمراه کردن، هرگز مردم پایدار عراق را سست نخواهد کرد، اعلام کرد: این اقدامات داعش بخشی از جنگ روانی است که پایداری مردم ما را از بین نمی‌برد.

به دنبال پیشروی گسترده داعش حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نشستی را با رهبران امنیتی و نظامی، فرماندهی نیروی هوایی و دستگاه مبارزه با تروریسم با حضور وزیر دفاع و کشور برگزار و درخصوص آخرین تحولات امنیتی و پیامدهای اوضاع رمادی بحث و گفت‌وگو کرد. منابع عراقی همچنین اعلام کرده‌اند، تروریست‌های داعش پس از بدست گرفتن کنترل مرکز رمادی در حال حاضر محور حمله‌ خود را به سمت مقر فرماندهی عملیات الانبار تغییر داده‌اند و حملات زیادی را به این مرکز انجام می‌دهند.

اعضای داعش همچنین با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده، خمپاره و موشک‌های کاتیوشا این مقر را بمباران کردند. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که معین الکاظمی، یکی از رهبران نیروهای مردمی عراق می‌گوید که این نیروها اوضاع امنیتی را در استان الانبار به دقت زیر نظر گرفته و برای مشارکت در عملیات آزادسازی این استان در حالت آماده باش قرار دارند اما منتظر دستور حیدر العبادی برای آغاز عملیات هستند.