به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۷۸۰۴۲
اروپا بزودی توسط داعش تسخیر می‌شود؟

نیروهای داعش در بین مهاجران به اروپا قاچاق می‌شوند

گروه بین الملل: یک مقام لیبیایی گفته است که نیروهای گروه تروریستی داعش توسط گروه‌های قاچاقچی در مدیترانه به اروپا انتقال داده می‌شوند.
نیروهای داعش در بین مهاجران به اروپا قاچاق می‌شوند
عبدالباسط هارون، که از مشاوران دولت لیبی است می‌گوید که قاچاقچیان، نیروهای داعش را در قایق‌های مملو از مهاجران که بسوی اروپا می‌فرستند، جا می‌دهند. او این اظهارات را بر اساس گفتگوهایش با صاحبان اینگونه قایقها در بخشهایی از شمال آفریقا که در کنترل ستیزه‌جو مسلح است، اظهار کرده است.

هارون گفت: داعش به این قاچاقچیان در ازای کنترل نیمی از درآمدشان، اجازه فعالیت می‌دهد. این مقام لیبیایی در گفتگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۵، گفته است که داعش "از این قایقها برای نیروهای خود که می‌خواهد به اروپا بفرستد استفاده می‌کند؛ چرا که پلیس در خاک اروپا نمی‌داند که در بین این مهاجران چه کسی وابسته به داعش است و چه کسی واقعا مهاجر است."

اگر این گزارش صحت داشته باشد، که نشانه‌های صحت آن از نوع عملکرد افراطیون و بنیادگرایان منطقه کاملا به چشم می خورد، اروپا به زودی با چالش های عظیم دیگری مواجه خواهد شد. بافت جمعیتی اروپا مدتهاست در حال تغییر است و حالا مهاجران افریقایی و آسیایی‌تبار، حجم قابل توجهی از جمعیت کشورهای این قاره را به خود اختصاص داده‌اند. به گونه ای که تروریست‌هایی که از بدنه همین مهاجران به داعش و القاعده در عراق و سوریه و ... می پیوندند انگلیسی، فرانسوی و ... نامیده می‌شوند و یا در مثالی دیگر، تیم‌های ملی ورزشی فرانسوی در حال حاضر شباهت بیشتری به یک تیم کشور آفریقایی دارد تا فرانسه! در عین حال، روایت این مسئول لیبیایی از رسوخ مهاجران افراطی مذهبی از قبیل داعش، القاعده و ... رنگ و بوی مهاجرت را برای اروپایی‌ها تیره و تار خواهد ساخت و آنان را به یاد جنایت نشریه شارلی ابدو می‌اندازد. رنگ و بویی که بوی سربریدن، سلاخی و ... می‌دهد!

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که ۶۰ هزار نفر در سال‌جاری میلادی تلاش کرده‌اند تا به اروپا وارد شوند. در سال‌جاری میلادی تاکنون تخمین زده می‌شوند که بیش از ۱۸۰۰ نفر که در قایقهای غیرقابل استفاده، تلاش کرده‌اند تا به اروپا برسند، جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارشها این آمار در مقایسه با همین دوره در سال گذشته میلادی ۲۰ برابر شده است. در ماه آوریل اتحادیه اروپا در پی غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان که به کشته شدن بیش از ۸۰۰ مهاجر منجر شد، نشستی اضطراری برای رسیدگی به این بحران برگزار کرد.

رهبران اتحادیه اروپا در جریان این نشست موافقت کردند تا بودجه این اتحادیه را برای انجام عملیات تجسس و نجات مهاجران سه برابر کنند. آژانس پناهندگان سازمان ملل هم بر ضرورت انجام اقداماتی بیشتر برای مقابله با بحران مهاجرت در آبهای مدیترانه تاکید کرده است.
مرجع : بی بی سی