به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۷۸۰۶۱
فتاح: مردم می‌گویند صدقات خرج جاهای دیگر می‌شود

کمیته‌امدادمسئول محرومان‌است نه‌عمران

گروه جامعه: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد متولی کارهای عمرانی نیست بلکه مسئول امور محرومان در هر مکانی است.
کمیته‌امدادمسئول محرومان‌است نه‌عمران
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فتاح در جلسه تخصصی شورای سیاست گذاری زکات کشور که با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان ها در مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه برگزار شد، افزود: ما حتی در مناطق محروم نیز متولی کارهای عمرانی نیستیم بلکه موظفیم وضعیت و نیازمندی های محرومان را رفع کنیم بنابراین از این پس 60 درصد زکات کشور صرف امور فقرا و بقیه صرف امور مساجد و بهداشت و مانند اینها خواهد شد.

وی گفت: افتخار می کنم که مقام معظم رهبری به یک فرد بسیجی اعتماد کردند البته بسیجی بودن مقام نیست بلکه مقام اصلی ما در خرابات است و تنها آمده ایم تا خادم جمعیت مظلوم و محرومی باشیم که صدایشان در کشور به جایی نرسیده است. فتاح افزود: انصافا در کمیته امداد امام خمینی(ره) کارهای بسیاری صورت گرفته است اما واقعیت این است که نیازمندی های محرومان ما بسیار زیاد است و باید همه تلاش کنیم در دوره جدید فعالیت های کمیته امداد، کارهای مانده زیاد را سامان دهیم.

وی گفت: پس از انتصابم در کمیته امداد به چهار منطقه بشاگرد، خوزستان، قم و جنوب تهران رفتم که متاسفانه شاهد محرومیت های بسیار زیادی در برخی خانواده هایی که حتی تحت پوشش کمیته امداد هستند بودم. فتاح افزود: در قم پس از سرکشی به چند خانواده تحت پوشش در این شهر به خانه ای رسیدیم که والله قسم داخل یخچال آن چیزی وجود نداشت و ما از خجالت خاک و آب شدیم.

وی گفت: البته پشیمان و خجالت زده ام از اینکه درب یخچال آن خانوار را بازکردم اما این مساله در اینکه ما باید بیشتر به فکر محرومان و فقرا باشیم موثر بود و آن خانواده نیز چیزی برای خوردن نداشتند این درحالیست که این خانواده تحت پوشش کمیته امداد بود و این نهاد خدمات زیادی ارایه کرده اما نیازمندی های فقرای ما بسیار زیاد است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: اینگونه نیست که ما در تهران بنشینیم و تنها دستور دهیم تا براساس سلسله مراتب ، کار و امورات یک فرد رفع شود بلکه باید خود مسئول به فرد رجوع کند و مشکلاتش را جویا شود و این راه و سیره حضرت علی(ع) است.

فتاح تاکید کرد: هدف اصلی ما در کمیته امداد، افزایش اعتماد عمومی مردم است و باید به گونه ای رفتار کنیم که مردم به صندوق های صدقات اعتماد بیشتری پیدا کنند چراکه آنان حساس هستند و می گویند کمیته، آن را خرج جاهایی همچون عاملین می کند بنابراین به سمت موسسات دیگر می روند و تصور می کنند که واسطه ها را کنار زده اند و مستقیم به نیازمند می رسانند. وی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در مراکز استانها خواست تا در کمک به کمیته امداد و همچنین نحوه خرج زکات مردم کمک بیشتری کنند. فتاح تاکید کرد: اینکه زکات با آموزش و کارهای فراوان از چند میلیارد تومان در سال به 450 میلیارد تومان رسیده جای شکر دارد اما باید در نحوه مصرف آن نیز دقت کنیم.