به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۷۸۱۸۳
در قبال زائران مکه احساس مسوولیت می‌کنیم

ملک سلمان: ما دشمن کسی نیستیم

گروه بین الملل: پادشاه عربستان در سخنانی تصریح کرد: ما از کسانی که برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و اعراب تلاش کنند حمایت می‌کنیم.
ملک سلمان: ما دشمن کسی نیستیم
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنانی طی مراسم تقدیر پارلمان عربی از مواضع وی در قبال مسائل جهان عرب و اسلام و دادن نشان به او در کاخ «آلبمامه» گفت: ما از کسانی که برای اتحاد مسلمانان، اعراب و کشورهای جهان تلاش کنند حمایت و در قبال همگان احساس مسوولیت می‌کنیم و دشمن دیگران نیستیم.

وی افزود: برادران مسلمان ما در تمامی جهان برادر و دوست اعراب هستند و این یعنی دشمن همدیگر نیستیم. هدف گفت‌وگوی مذاهب که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان آن را بنا کرد و سیاست‌های عربستان از زمان ملک عبدالعزیز و فرزندانش سعود، فیصل، خالد، فهد و عبدالله اتحاد اعراب، مسلمانان و کشورهای جهان بوده است.

ملک سلمان تاکید کرد: جهان امروز کوچک شده است. من به صراحت به شما می‌گویم که عربستان کشور شماست کشور اعراب و مسلمانان است و ما در قبال زائران خانه خدا احساس مسوولیت می‌کنیم. قانون اساسی عربستان کتاب خدا و سنت رسول (ص) و این مساله به این معنا نیست که ما با ادیان می‌جنگیم.

وی افزود: ما امیدواریم که امنیت، صلح و ثبات در منطقه ما و در تمامی جهان برقرار شود و مردم ما در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند. احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان عربی نیز در این مراسم مدعی شد: مواضع شما در قبال جهان عرب خدمت و حمایت از انسانیت است و رهبری ائتلاف عربی در یمن برای دفاع از مردم این کشور علیه کسانی است که به یمن تجاوز می‌کنند و امنیت آن را به خطر می‌اندازند.
مرجع : ایسنا