به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۷۸۲۳۴
احزاب سياسي بازي غرب براي تمسخر ماست!

فتوای مفتی سلفي: انتخابات حرام است!

گروه بین الملل: شيخ عبدالرزاق الرضواني از مبلغان سلفي مصر و صاحب فتواي تحريم پيوستن به احزاب سياسي با انتقاد شديد از احزاب سياسي در مصر گفت: «احزاب سياسي بازي غرب براي تمسخر ماست».
فتوای مفتی سلفي: انتخابات حرام است!
الرضواني در گفتگو با اين پايگاه خبري ادعا کرد: انتخابات حرام است و با شرع مطابقت ندارد. وي پيشنهاد داد که انتخابات به طور کامل لغو شده و با روش ديگري جايگزين شود. اين مبلغ سلفي با اشاره اينکه مقرر شده است که رئيس جمهور و معاونانش به منظور انجام اصلاحات، ده نفر را از هر استان انتخاب کنند و براي انتخاب به ملت ارائه کنند، افزود: اين روش نيز با شرع مطابقت دارد و دموکراسي محسوب مي شود.

الرضواني خواستار ديدار با مسئولان براي ارائه پيشنهاد جايگزيني ديگر براي انتخابات و احزاب سياسي شد و مدعي شد که هدف وي از اين موضوع تنها خدمت به کشور و خشنودي خداوند متعال است. وي با اشاره به اينکه بزرگان و شيوخ مشهوري همچون شيخ محمد ناصرالدين الالباني هستند که تاسيس احزاب در کشور را حرام مي دانند، تصريح کرد: دکتر ياسر برهامي معاون شوراي اداري سلفي هاي مصر و شيخ ابواسحاق الحويني و عده ديگري نيز تاسيس احزاب و مشارکت در سياست را حرام کرده اند.

اين مبلغ سلفي در ادامه انتقادات شديد خود از احزاب سياسي تاکيد کرد: اين احزاب براي تفکيک کشور برنامه ريزي کرده و در راستاي منافع نيروهاي خارجي فعاليت مي کنند. وي همچنين با انتقاد شديد از جماعت اخوان المسلمين مدعي شد: خداوند آنها را در حکومت داري و به سبب گمراه کردن مردم نااميد گرداند. اخوان المسلمين روش يهوديان تکفيري را به کار بردند و دين خدا را به نام دموکراسي به تجارت گذاشتند.

اين عضو سلفي هاي تندروي مصر با بيان اينکه اخوان المسلمين براي شهروندان چنين تصوري را به کار مي بردند که براي اينکه کشور مسلمان باشد بايد تحت فرماندهي اين گروه باشد و اين دروغي بزرگ است که تاريخ مانند ان را نديده و با بيان اينکه کساني که عليه حکومت قيام کنند، خوارج هستند، ادعا کرد: اخوان المسلمين برده کرسي هستند.

الرضواني با بيان اينکه تابع دولت، ارتش، پليس و نيروهاي امنيتي است و با نيکويي با آنها رفتار مي کند که اين شرع و دين است، از اتحاديه جهاني علماي مسلمان به رياست يوسف قرضاوي انتقاد کرد و گفت: اين اتحاديه اتحاديه خوارج بوده و اعضاي آن دروغگو هستند.
گفتني است الرضواني همان مبلغ سلفي است که چندي پيش فتواي حرام بودن پيوستن به احراب سياسي را صادر کرده بود.
مرجع : شيعه نيوز