به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۷۸۳۵۵
تلاش می‌کنیم نماینده‌ای را به دادگاه رضائیان بفرستیم

واکنش واشنگتن‌پست به دادگاه ‎رضائیان

گروه سیاسی: دبیر اجرایی روزنامه واشنگتن‌پست در واکنش به انتشار خبر برگزاری دادگاه جیسون رضائیان، اعلام کرد این روزنامه تلاش می‌کند تا نماینده‌ای را به دادگاه بفرستد.
واکنش واشنگتن‌پست به دادگاه ‎رضائیان
در پی اعلام تاریخ برگزاری دادگاه «جیسون رضائیان» تبعه ایرانی که با عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در ایران فعالیت می‌کرد، این روزنامه آمریکایی اعلام کرد تلاش می‌کند تا نماینده‌ای را برای حضور در دادگاه به تهران اعزام کند.

امروز (سه‌شنبه) مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست، گفته بود: «اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون آدم کاظم رضاییان در روز سه‌شنبه مورخ 5 خرداد 94 در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.»

«مارتین بارون» سردبیر اجرایی واشنگتن‌پست در واکنش به این خبر، بیانیه‌ای صادر کرده و بار دیگر اتهامات علیه رضائیان را رد کرده است. وی در بخشی از این بیانیه نوشته است: «برای حمایت از جیسون و خانواده‌اش، واشنگتن‌پست در تلاش است تا ویزای ایران را که اجازه دهد یکی از دبیران ارشد در طول دادرسی در ایران حضور داشته باشد، دریافت کند.» بارون مدعی شده است که درخواست‌های پیشین این روزنامه، بی‌جواب مانده است. اواخر تیر ماه سال گذشته بود که رضائیان به همراه یگانه صالحی همسرش که او نیز با یک رسانه خارجی همکاری دارد، در تهران بازداشت شدند.