به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۷۸۳۶۰
در آستانه سفر هیات دولت به آذربایجانشرقی:

ده پیشنهاد اکبر اعلمی به رئیس‌جمهور

گروه سیاسی: در آستانه سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی، اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز در نامه سرگشاده به رئیس جمهور؛ نكاتی را یادآور شد. متن این نامه را در زیر بخوانید:
ده پیشنهاد اکبر اعلمی به  رئیس‌جمهور
جناب آقای حسن روحانی ریاست محترم جمهوری
با سلام و احترام

خبرها حاکیست که روز چهارشنبه، سفر استانی هیات دولت به آذربایجان‌شرقی آغاز خواهد شد. پیشاپیش ضمن خیر مقدم لازم می‌دانم چند نکته را با شما در میان بگذارم و البته امیدوارم به همان دلایلی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری شخصیت های برجسته ستادتان مصرّانه مشتاق همراهی بنده با شما بودند، اینک نیز که قبای ریاست جمهوری را بر تن کرده اید، مفاد این نامه را هم که مشفقانه و از روی خیرخواهی به رشته تحریر درآمده است، به جنابعالی منعکس نمایند.

نظر به سوابق و تجارب ناشی از حضور طولانی جنابعالی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین طی دو سال اخیر در مسند ریاست جمهوری، اطمینان دارم که کم و بیش با کمبودها، نیازها، انتظارات و مطالبات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خطّه آذربایجان که در مواردی جنس آن متفاوت با مطالبات و رویکردهای سایر نقاط کشور عزیزمان ایران می‌باشد آشنا هستید و دقیقا با عنایت به همین شناخت نیز پس از آنکه در ایام تبلیغات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید آهندوست ارومیه حضور یافتید، مانند سایر کاندیداهائی که در ایام انتخابات فیلشان یاد آذربایجان و مطالبات آنان می‌کند، موکدا متعهد شدید که در صورت حمایت مردم، به محض عهده دار شدن مسئولیت اجرائی کشور، علاوه بر ایجاد فرهنگستان زبان و ادب ترکی، نسبت به احیای دریاچه ارومیه اقدام و از این طریق مانع از نابودی هزاران هکتار از زمین های کشاورزی آذربایجان و استان های همجوار و در معرض خطر واقع شدن 14 میلیون نفر خواهدید شد.

البته بنده باتوجه به تجارب و شناخت 37 ساله ای که نسبت به شخصیت های مختلف کشور دارم، یقین داشتم که بسیاری از وعده‌های شما نیز از جنس تعهدات و شعارهای بلاعمل روسای جمهور پیشین هست و لذا پیش از این که جامه عمل برتن کند در همان ورزشگاه آهندوست مدفون خواهد شد. به همین سبب وقتی که بارها از طریق دست اندرکاران ستاد تبلیغاتی خواهان حمایت از کاندیداتوری خود شدید، احساس مسئولیت و لزوم صادق بودن با مردم و پرهیز از هرگونه عوامفریبی، ایجاب می‌کرد تا همراهی خود با شما را بصورت مشروط اعلام و به رفع دو ابهام و گرفتن قول مساعد از جنابعالی برای پایبندی به آنچه که به مردم وعده داده بودید موکول نمایم که نه شما به این خواسته مشروع و معقول پاسخ مثبت دادید و نه راقم مانند بسیاری از کسانی که در فصل انتخابات با بادسنج های پیشرفته خود مسیر باد را بخوبی تشخیص داده و برای بدست آوردن نان و مقامی روانه ستادهای انتخابات نامزدهای پیروز می‌شوند، جوگیر شده و در حمایت از شما کمر همت بستم!

با این همه باتوجه به چیدمان کاندیداها، کاملا قابل پیش بینی بود که باز مردم به سیاق گذشته از میان نامزدها عبور کرده از فیلتر شورای نگهبان، به کلید دار بنفشی روی خواهند آورد که مورد حمایت اصلاح طلبان واقع و مدعی است که با کلید بزرگ خود قادر به گشودن قفل عظیم مشکلات کشور است!

به هرروی، اکنون نیمی از عمر ریاست جمهوری شما بسر آمده و 710 روز نیز از وعده هائی که به مردم این خطه داده اید سپری شده است و دو سال دیگر ناگزیرید به همین استان سفر کرده و از مردم بخواهید که باز به شما اعتماد نمایند. اما پرواضح است که این بار برخلاف سال 92 مردم تحت تاثیر تبلیغات و پروپاگاندای تبلیغاتی قرار نخواهند گرفت و از شما کارنامه عملکرد 4 ساله دولت را مطالبه خواهند کرد.

در این راستا، تلاش دو ساله شما و عزم نظام برای کاهش دامنه اختلافات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و پایان دادن به منازعات و مناقشات هسته‌ای میان ایران و کشورهای قدرتمند جهان که بجز درجا زدن در مرحله امنیت و عقب ماندن کشورمان از قطار سریع السیر پیشرفت و توسعه دیگران از جمله کشورهای منطقه حاصل دیگری برای مردم و کشور نداشته، قابل تقدیراست اما نیک می‌دانید که وظایف و تعهدات شما در قبال مردم و قانون اساسی و سوگندی که در برابر قران و در پیشگاه ملت ایراد کرده اید بسیار متنوع‌تر و فراتر از تلاش مورد اشاره است که آنهم هنوز به فرجام خوشایندی منجر نشده است؛

در این مجال از پرداختن به وعده های بزرگ شما مبنی بر حل مشکلات و معضلات کلان و ملی کشور که کلید شما تاکنون قادر به گشودن قفل‌های عظیم آن نبوده است صرفنظر می‌کنم، اما این پرسش مطرح است که آیا در کارنامه دو ساله خود، از حداقل نمره قبولی برای عملیاتی کردن تعهداتتان در قبال مردم آذربایجان برخوردار شده‌اید؟

متاسفانه پاسخ به این پرسش کاملا منفی است و بجز جابجائی تعدادی از مهره های قدرت و جایگزین شدن عناصر یک باند خاص بجای عناصر باند دیگر که نوعا هم بدون توجه به الزامات شایسته سالاری صورت گرفته است، هیچ تغییر محسوس و خوشایندی در این استان مشاهده نمی شود!

بنابراین برای جبران مافات و تامین ره توشه های تبلیغاتی 2 سال بعد در این دیار، بعنوان یک برادر دینی به شما مشفقانه توصیه می‌کنم که نخست به جای توجه به مشورت های آلوده به مبالغه، مداهنه و مجامله گوئی برخی از حواریون زر و زور که پیوسته مشغول طواف کردن گرد ثروت و قدرت هستند و به فراخور شرایط، رنگ و لعاب خود را تغییر می‌دهند تا از نمد به قدرت رسیدن دیگران کلاهی برای خود دست و پا کنند؛ و همچنین بجای افتتاح طرح‌های نیمه تمام چندین بار افتتاح شده و یا حتی تمرین برای ادای یک جمله ترکی و یا استفاده از تعابیر پرطمطراق کلیشه ای برای آذربایجان و آذربایجانی که هرتازه واردی جهت تهییج احساسات حاضرین به آن متوسل می‌شود؛ با همان زبان و گویش فارسی خود ضمن پوزش از مردم بابت عمل نکردن به وعده های تبلیغاتی، این بار صادقانه با مردم پیمان ببندید که حداکثر تلاش خود را صرف تحقق مواردی خواهید کرد که نگارنده بعنوان یک درد آشنای امین در این نامه اهم آنرا با شما در میان گذاشته است:

1-احیای دریاچه ارومیه
2-ایجاد فرهنگستان زبان و ادب ترکی و راه اندازی آکادمی زبان ترکی در دانشگاه های تبریز. دو مورد اخیر جزء تعهدات شرعی آقای روحانی محسوب می‌شود

3-تغییر و اصلاح رویکرد و نگاه سیاسی-امنیتی بعضی از مسئولان به نگاه و رویکرد علمی،فرهنگی و اجتماعی، نسبت به مسائلی مانند هویت‌طلبی، مطالبات قومی-منطقه‌ای، زبان مادری و تجمعات دلسوزان محیط زیست و بویژه دریاچه ارومیه و نیز خودداری از سرکوب و بگیر و ببندهای امنیتی که جز تحریک و تجرّی هرچه بیشتر شهروندان آذربایجانی و بهره برداری‌های سیاسی بدخواهان، تاکنون حاصل دیگری به همراه نداشته است.

4-باتوجه به انگیزه و توانمندی های بالقوه و بالفعل تیم فوتبال تراکتورسازی و موقعیت و جایگاهی که این تیم در میان مردم آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین دارد، لزوم حمایت مادی و معنوی از این تیم در حد سایر تیم های بزرگ فوتبال کشورو لزوم تغییر هوشمندانه نگاه سیاسی امنیتی به تیم موصوف و هوادارانش و احتراز از امنیتی کردن فضاهای ورزشی

4-استقرار نظام شایسته سالاری در سطح آذربایجان و برکناری مدیران ناکارامدی که از طریق رانت و با فشار و لابی های آشکار و نهان برخی نمایندگان، افراد بانفوذ و باندهای سیاسی در راس ادارات، سازمان‌ها و شرکت های دولتی منصوب شده اند و جایگزین شدن مدیران کارآمد، توانمند، دردآشنا و مردمی بجای آنها.

تا زمانی که به این باندبازی ها و مناسبات غلط پایان داده نشده، هرگونه تلاشی برای رشد و توسعه استان و جبران عقب ماندگی‌های این خطّه به منزله آب در هاون کوبیدن است.

5-ضرورت تقویت نهادهای مدنی و گروه های سیاسی به منظور رفع انسداد سیاسی-فرهنگی و گشایش فضای بسته استان و آزادی عمل فعالان سیاسی-فرهنگی

6-لزوم توجه جدی به آثار و نمادهای فرهنگی و تاریخی منطقه و تقویت زیر ساخت های مورد نیاز برای رونق صنعت گردشگری

7-لزوم حمایت از کارخانجات و بنگاه های اقتصادی و احیای بسیاری از کارخانجاتی که بدلیل اوضاع بد اقتصادی در شهرک های صنعتی ورشکسته و تعطیل شده اند.

8-ضرورت توجه به اشتغال جوانان و مساله خدمات درمانی و بهداشت استان

9-تشکیل یک کارگروه متخصص و دلسوز مستقل از باندهای حاکم بر استان، با جلب نظر فعالان اقتصادی و مدنی و شرکت های مشاوره ای؛ جهت بررسی و تبیین فرصت ها و ظرفیت‌های بالقوه منطقه در بخش های گوناگون تجاری، صنعتی، گردشگری و خدماتی و همچنین تسهیل امور و رفع موانع برای سرمایه گذاری با استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در اقتصاد آذربایجان و مطابق با مزیت های نسبی و مطلق نهفته در این منطقه، نظیر صنایع: کفش، فرش، لبنیات، کشاورزی، دامداری، ماشین سازی و صنایع تبدیلی و ...، که در این صورت به ایجاد تحول در شرایط کسب و کار منطقه منجر خواهد شد.

10-جلوگیری از اجرای پروژه های جدید و تا تکمیل پروژه های بزرگ و نیمه تمام و تعهد شده در سطح منطقه که جزء نیازهای مهم و بنیادی خطه اذربایجان به شمار می‌رود.

در صورت بها دادن به سفارشات خیرخواهانه اینجانب، بدیهی است که دستکم در دو سال باقیمانده از دوران ریاست جمهوری خود، انتظار می‌رود عزم خود را برای عملیاتی نمودن یکایک موارد فوق صرف کرده و سرانجام، ریز نمرات مربوط به هریک از این تعهدات را در کارنامه خود به مردم ارائه بفرمائید. در صورت قبولی شک نکنید که مردم آذربایجان نیز در دوره بعد، خدمات شما را پاس خواهند داشت، در غیر اینصورت...! والسلام
اکبر اعلمی
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر
در ششمین و هفتمین دوره های مجلس شورای اسلامی

ناشناس
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۱:۰۸
نزدیک انتخاباته (304135)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۶:۰۱
من معلم فقط رفتن اقای فانی را میخواهم
معلم ناامید (304190)
دانشجو
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۲۹
ناشناس عزیز!!
آقای اعلمی نماینده دور ششم و هقتم مجلس بودن!!!!
از دور هشتم دیگه بهشون صلاحیت داده نشده!!!!!!!!!!
به ایشون اگه صلاحیت داده بشه کفه عملشون پیش مردم سنگینه و رای کافی میارن،پس نیازی به جلب توجه مردم ندارن (304245)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۱:۲۳
به قول مشهور "خارج گود نشستن و می گن لنگش کن"!
آقای اعلمی عزیز! این مطالبات شما بیشتر جنبه شعاری داره و تلاش داشته اید با ژست اپوزیسیونی، مقداری در بین مردم آذربایجان محبوبیت کسب کنید و حرفی خلاف تریبون های رسمی بزنید والا راهکار اجرایی دادن بهتر از طلبکاریه. خب البته حرف هایی درست هم زده اید ولی از نظر بنده که جزئی از قومیت های ایرانی هستم، در کشور ما رئیس جمهور کنونی تلاش های زیادی در جهت شعارهاش داشته. در ضمن اگر خود شما پرزیدنت بودی اون وقت اینقدر بی محابا طلبکار نمیشدی! (304136)
واقع بین
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۲۴
واقعا حرف زدن ساده ترین کار است، اگر خواسته های عمومی از روحانی را بالا بریم راه را برای احمدی نژاد ها باز می کنیم، اگر روحانی بتواند تحریمها و مشکل هسته ای و مناسبات با آمریکا و اروپا و همسایه ها را حل کند برای دور اول کافی است و دست آورد بزرگی است که می تواند اقتصاد کشور را خوب کند ، ضمن احترام برای ا علمی و بیشتر خواسته هایش باید گفت که امکان و عملی بودن احیای دریاچه ارومیه را باید متخصصین بررسی و امکان سنجی کنند، مثلا کردوانی که از اساتید این رشته است معتقد است امکان احیای آن دریاچه مقدور نیست و باید با جمع آوری نمک ان، آنرا تبدیل با کشتزار کرد (304162)
Urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۵۰
اقاي كردواني زياد هم متخصص نيست اونم مثل ساير متخصصين كشوره. مثل احمدي نژاد! وقتي شركتهاي خارجي ميگن مي تونن اين كارو بكنن جايي برا حرف زدن وجود نداره. ظاهرا هنوز دوستان فكر مي كنن كه چون اين درياچه به دو استان اذربايجان چسبيده نخبگان و مردم اين بوم به فكر احياي اون هستند! عزيزان پس اينو بدونيد كه اگه اون درياچه خشك بشه تو تهران هم علاوه بر ساير آلاينده ها داخل سبد تنفسي تون بايد نمك رو هم اضافه بكنيد (304167)
ساوالان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۴۶
اگرترک نیستی کارشناسی نکن .بدون اجازه جایی سرککککک نککککش.اقای اعلمی حرف ذل کل اذربایحان رابیان کرده (304180)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۷:۱۳
یعنی فقط یک ترک باید نظر بده ؟ من نظر کردوانی که پدر علم کویر. ایرانست را گفتم و منظور اینکه تعصب عقب مانده قومی نباید چشم کسی را کور کند، چون آنگاه کار به نسل کشی هم می رسد، افتخار مردم ایران و اقوام آریایی اینست که برخلاف همه همسایگان، در تاریخ طولانی خود هرگز نسل کشی نداشته ، و به علت همین مهمان نوازی این اقوام بوده که ایران کشوری چند قومییتی شده است و خبر خوش اینکه به جز اندکی خاین و مزدور خارجی و یا فریب خورده ، اکثریت مردم همه اقوام اینرا خوب می دانند و هزاران سالست در صلح زندگی کرده اند (304258)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۹:۴۹
از اظهار نظر کارشناسی شما لذت بردیم!!!!!! (304205)
وحید
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۴۶
جناب واقع بین اگر احیای دریاچه ارومیه امکان پذیر نیست، آقای روحانی برای چه به مردم وعده دروغ داد و چرا صادقانه با مردم برخورد نکرد!؟
آیا هدف وسیله را توجیه می کند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده که کسی در برابر این سیاستمداران بایستد و بگوید با مردم صادق باشید و وعده های خلاف واقع ندهید و اگر وعده دادید شرعا و اخلاقا متعهد به اجرای آن هستید؟ (304227)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۵:۱۹
شماهام ی لولوییی از احمدی نژاد درست کردین که اگه مردم مطالباتی داشتن بگید اگه این نیاشه لولو میاد نه روحانی خوبه نه احمدی نژاد ما امثال بازرگانو میخایم (304254)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۴۹
آقا مهدی گویا شما دکتر اعلمی را نمیشناسی....
ایشون بیرون گود نشستن نیست....
اگر پرزیدنت نیست؛ صرفا به خاطر اینه که مثل بسیاری از دلسوزان و متعهدان و اصلاح طلبان واقعی، اجازه ی عبور از فیلتر شورای نگهبان را نداشته....
ایشون در ادوار مختلف ثابت کردند که فارغ از تمامی باند بازی ها و خط کشی های مرسوم سیاسی، تنها در پی اجرایی کردن آن چیزی است که مصالح و منافع ملی در آن نهفته است... (304166)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۹:۱۰
"تدریس زبان مادری "که در قانون اساسی آمده کاملا متفاوت با "تدریس به زبان "مادری است که تجریه طلب های وطن فروش آنرا فریاد می زنند، در کشور ما که زبان های عربی و انگلیسی علاوه بر زبان رسمی و تاریخی کشور یعنی پارسی ( نام بین الملی ایران تا زمان رضا شاه پارس بود که به درخواست وی از سازمان ملل مجددا ایران شد )در مدارس تدریس میشود اضافه کردن تدریس زبان دیگر احتمالا بدون حذف حداقل یکی از دو زبان عربی و یا انگلیسی برای اینگروه تقریبا مقدور نیست (304203)
دانشجو
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۳۲
کاملا با نظرت مخالفم
مساله صداقت درمیونه، متاسفانه روحانی هم از بعضی کارای عوام فریبانۀ احمدی نژاد داره استفاده میکنه. متاسفانه عملکرد روحانی در زمینه سیاست داخلی و اقتصاد ضعیف بوده و نمره قابل قبولی تاحالا نمیتونه بگیره (304246)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۴۶
آقای اعلمی قبلاحسن نیت نشون دادن آقای اپواپوزسیون (304253)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۱:۳۶
عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
حرف دل همه استانهاست (304137)
الله بنده سی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۳۴
کاش اقای اعلمی درمورد به غارت بردن نیروگاه حرارتی تبریز نیز اشاره داشتند که به بهانه خصوصی سازی واجرای اصل 44 دارن مملکتو میخورن و احدی جلو دارشون نیست . خاموشی سراسری در ترکیه باید عبرتی باشه برای کل دنیا که نیروگاه نباید به مافیای خصوصی سپرده بشه . (304164)
مجلس ششم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۱:۳۷
پویاترین مجلس مجلس ششم بود این مجلس واقعا حالمو بهم زده (304138)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۲:۲۱
اقای اعلمی از فعالان سیاسی شناخته شده در سطح کشور ومستقلی هستند ونقطه نظرات ایشان میتواند راهگشای مسائل مبتلا به مردم و دولت تدبیر وامید باشد (304140)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۲:۵۱
بسیار متشکرم آقای اعلمی واقعا به تمام خواستهای ملت آذربایجان اشاره کردید (304143)
امیر
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۳۸
بجز مورد 2 و 4 بقیش عالی و خواسته های بجا بود (304225)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۲:۵۴
سلام ،
تو شهی و کشور ما،تو را / تو مهی و جان جهان تو را
آقای دکتر اعلمی ! ضمن شناختی که از شآن و مرتبه اخلاقی شما دارم،لازم به تذکر می بینم که عرض کنم ، نه اینجا کشور سوئیس و فرانسه است، که بتوانیم به کسی بگوئیم رای من کو !؟ و هم اینکه بنده و شما به ماندلا و گاندی که رای نداده ایم برادر ! در مقابل جلیلی و روحانی، خب به روحانی یک رائی دادیم!همین ! حالا دیگر مائیم و شانس و کَرم آقای رئیس ! همین ! (304145)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۰:۰۴
برادر واقعا نميداني دست رييس جمهور دراين مملكت چقدر بازه؟ (304207)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۰:۱۰
آقاي اعلمي اصلاح طلبان براي نجات نسبي كشور حاضرشدند كانديداي ازفيلتر گذشته خود را كنار بگذارند واز روحاني حمايت كنند والان با توجه به واقعيت هاي موجود مملكت دم بر نمي آورند شما كه ازش حمايت نكرده اي الآن محدوديت ها را چون ميخواهي خودت را مطرح كني نمي بيني!! (304210)
دانشجو
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۳۴
آفرین
زدی تو هدف
وقتی دایره انتخاب محدوده، همین میشه (304248)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۱۳
زنده صادقترین سیاست مدارتاریخ معاصرآذربایجان (304148)
فردا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۱۵
درود برآقای اعلمی (304150)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۲۴
یاشاسین آذربایجانیمز...یاشاسین اعلمی (304152)
فرزند این خاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۲۸
تمام سرمایه وثروت این سرزمین داره تو اذربایجان خرج میشه هنوزم طلبکارن (304153)
Urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۵۳
آذربايجان خود توان توليد ثروت دارد بر خلاف بيشتر جاهاي كشور. اين مملكت هر چي داره از صدقه سري آذربايجانه. بهتره يه نگاهي به بودجه استانها بندازيد و ببينيد كه آذربايجان هميشه كمترينه ولي ايني كه اذربايجانو غني نشون ميده همانا غناي فرهنگي و علمي و سطح بالاشه (304169)
Urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۵۹
گرچه من خود اذريم ولي از اوردن نام تيم فوتبال داخل يكي از ١٠ توصيه خنده ام گرفت. چرا كه فوتبال رو يكي از ابزار تحميق ملت مي دونم و اصولا اعتقاد دام براي فوتباليستا حداكثر حقوق ٨ ميليون توماني بايد در نظر گرفته بشه. با اين حال منم از اين روشهاي نامه نگاري كه گويا روحاني گزينه هاي زيادي بًراي اجرا دارد و تمايلي به اجرا ندارد اب به اسياب افراد پوپوليستي شبيه احمدي نژاد هست. چرا كه قبلا هم همين اتفاقها در زمان خاتمي افتاد و منجر به هدايت عوام به سمت احمدي نژاد شد (304170)
قراخانلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۲:۵۵
دوست عزیز نقشه کشورو رو سر و ته گرفتید اونجایی که بودجه کل مملکت توش خرج میشه تا از بیابانی شدن در بیاد و آباد بشه آزربایجان نیست اصفهان و کرمان چ یزد و سمنانه مردم ما هنوز هم بد بخت و فقیر و محرومن (304187)
عبدالله
Spain
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۲:۰۸
به هم نپردازید که همه استانها محرومند و ثروتمان جای دیگری خرج میشود . (304232)
فرزند آن خاک
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۸:۳۰
اشتباهی منفی دادم (304200)
آذری
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۰۹
خیلی خوشحالیآ شما (304234)
دانشجو
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۳۶
منظورت کدوم سرمایه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (304249)
Pouya
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۲۹
عالی بود (304154)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۴۶
زهی خیال باطل ، اگه می خواست کاری بکنه در عرض این دو سال یه کاری می کرد (304156)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ۲۳:۵۱
آدمای ترسو نزاشتن کاندیدا بشه یعنی شد از فیلتر نزاشتند رد بشه (304157)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۰۷
ايكاش سياسيون ما دست از منيت برميداشتند. شروع نامه با بزرگ كردن خود و خفيف كردن آقاى روحانى شروع شده و در نتيجه از ابتداى نامه حس خوبى بخ خواننده منتقل نميشود و چه بسا تحت تاثير منيت نويسنده چند مطلب بحق و صحيح نيز بعنوان خودخواهى نويسنده ديده نشود. (304158)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۰۹
لایک داری... (304159)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۱۲
واقعا شورش رو در آوردند بعضی از این آذری ها از اصلاح طلب تا اصول گرا گیر دادن به تراکتور.....یادشون رفته احتزاز پرچم ترکیه،آذربایجان و شعار های حمایتی از آتاتورک و خلیج ع ر ب ی رو.....خجالت داره......... (304160)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۵۶
پرچم آزربایجان که بعد از ایران تنها کشور شیعه دنیاست مگه بده؟؟ خجالت رو باید کسایی بکشن که پرچم ارمنی رو تو بازی مقابل استقلال باز کردن (304230)
فرهاد
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۴۴
دوست عزیز مواردی که اشاره فرمودید از نوع عکس العمل میباشند نه عمل ، معهذا توصیه میکنم به رفتار سایر قومیتها در مورد ترک زبانها نگاهی بیندازید آنوقت متوجه ماجرا میشوید ، بنده هیچ گاه موافق جدایی طلبان نبوده و نیستم ولی اگر شما همسایه هایی داشته باشید که مدام به شما اهانت میکنند مطمئنا سعی میکنید از آن محل اسباب کشی فرمائید . منطقی باشید ، در ضمن نه که اصلا شماها گیر ندادین به استقلال و پرسپولیس ، مشکل امثال شما پایتخت نشین ها اینکه فراموش کردین در سایه امثال مهدی باکری ها الان دارین حال میکنین (304239)
ب - الف
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۱۳
درود بر مردان شجاع آذربایجان (304161)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۳۰
ازکارمندان اداره امور مالیاتی استان هستم حاضرم هرجالازم شد شهادت بدهم که تنها نماینده ای که خودرا به مدیرکل 14 ساله اداره مانفروخت فقط اعلمی بود (304163)
tuuran
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۳۵
ما هواداران و مردم منطقه شمال غرب كشور آنچنانكه از ظواهر امر پيداست هيچ نتيجه در خوري از اين همه وعده و وعيد نگرفيم
آقاي فغاني من بعنوان يك نفر هوادار تراختور حرف دلم اينه . اگر تو با اين ظلم آشكاري كه به تراختور و خيل عظيم هواداران اين تيم منجمله به مربي پير تراختور كردي . اگر جزايت را از خدا نگرفتي بدان كه خدايي وجود ندارد و منبعد هر آنچه كه دلت مي خواهد بدون ترس انجام بده (304165)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۰:۵۳
نامه فوق گرو کشی، تهدید و اخاذی از رییس جمهور بهدنفع استان آذربایجان هست.

اجازه بدید آقای روحانی کار درست خودشونو انجام بدن و توقع بیجا نداشته باشید و استانی فکر نکنید. آذربایجان قطب اقتصادی و صنعتی هستش. پس نماینده های استانای دیگه چی بگن؟ ؟ ؟ (304168)
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۱۸
کسی جز وزیر، جرأت مقابله و گرفتن حق تراکتور از تیم جاسوسی سپاهان را ندارد، از وزیر ورزش متشکریم. (304172)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۱۹
اقاي اعلمي، عيب جويي و و انتقاد و تهديد كار مشكلي نيست، هنر در ديدن و پيدا كردن رآه حل و توان مشكل گشايي است. البته در مورد شايسته سالاري با شما موافقم. (304173)
AN AZ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۲۴
دوره دوره شعار است.خدا را شکر که باز این ازآرزوهای مردم می گوید.شاید یک روزی به آرزوهایمان برسیم. (304175)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۲۶
آقای اعلمی این که 11 پیشنهاد شد نه 10 تا شماره 4 را دو بار تکرار کردی . باور نمیکنی بشمار . (304176)
درود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۳۷
درود بر سیاستمدار بی باک و خردمند خطه آذربایجان .به حق که توصیه های به جا و مناسبی در مورد وعده های انتخاباتی دادید در مورد تهییج ملت آذربایجان با کلمات ترکی و سوءاستفاده ازآن حق مطلب را ادا کردید . ملت آذربایجان بی صبرانه منتظر عمل به وعده های داده شده است در غیر این صورت........ (304177)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۴۰
پیشنهادات معقولی بودند (304179)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۱:۵۸
درود بر آقای دکتر اعلمی شجاع و غیور
درود بر آذربایجان (304181)
الشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۲:۰۷
احیای دریاچه ارومیه و تحصیل و تدریس به زبان مادری [ترکی آذربایجانی ]و تاسیس فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی وعده های آقای روحانی بود و هیچکدام عملی نشده. ...در هر حال مردم خواسته هاشون مشخصه و همان وعده های عملی نشده دوران تبلیغات انتخاباتی [تحصیل به زبان مادری. تاسیس فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی و احیای دریاچه ارومیه] (304183)
یاشار
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۲:۰۷
اجرای اصل 15 قانون اساسی..... (304184)
دانشجو
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۴۱
آهای شمایی که منفی دادی!
میشه توضیح بدی به چی منفی دادی؟؟؟؟؟؟؟؟
به اصل قانون اساسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهار میبینی اینجا چخبره؟؟؟؟
یه سری فقط میان منفی میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عجبا (304251)
xxxxxxxxxxxxxxx
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۲:۱۵
اقای اعلمی .....بدان که تو و امسال شما تنها نیستید ستارخانها باقرخانها شما را پشتی بانی خواهند کرد (304185)
مرتضي
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۳:۳۶
با سلام واقعا باعث مباحاته كه در كشور چنين افرادي نيز حضور دارند ولي از علم و تجربه ي شان استفاده نميشه در تعجبم حرفهاي بسيار منطقي را مطرح كردند كه بعضيهايشان به كل كشور نيز اطلاق ميشود كه بايد مشاوران آقاي روحاني به آنها توجه كنند با اين وجود هم از ايشان كه به اهميتها اشاره كرده و هم از شما كه چنين مطالبي را جهت آگاهي مردم انتشار ميدهيد تشكر ميكنم موفق باشيد (304189)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۶:۲۰
ای کاش اقای اعلمی به چپاول نیروگاه تبریز به بهانه خضوصی سازی نیز اشاره میکردن دارن بیت المال رو حراج میکنن اون وقت وزیر نیرو میگه من هم راضی به این واگذاری نیستم ولی زورم به معاونم نمیرسه. خاموشی سراسری درترکیه باید زنگ خطری برای هرکشوری باشه تا درمورد خصوصی سازی نیروگاهها تجدید نظر کنن. (304191)
امیر تراختور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۷:۰۷
بنده از توپ فوتبال خواهشمندم خودش افرادش واز ایران برداروببره ما جنبه ایشون و دوستانشون نداریم همون اسپانیا براش عالیه (304192)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۷:۵۵
لابد لرها هم آكادمي زبان و گويش لري و كردها هم آكادمي زبان و گويش كردي و عربها هم آكادمي زبان و..............
لابد بقيه مردم و استانها در رفاه كامل طرح ها اجرا شده و هيچ كاري ندارند؟
لابد بقيه شهرها تيم فوتبال ندارند ؟
لابد لرستان ركورد بيكاري 40 درصدي را در كشور ندارد.
لابد لرستان و كردستان و ايلام و كرمانشاه جوانان برومند و بيكار ندارند؟
لابد بقيه استانها پر از درياچه و رودخانه و پر آب هستند؟و
و................................
آقاي اعلمي عزيززززززززززززززززززززززززززززززززززز (304195)
وحید
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۴۰
علی جان نصف ملت ایران ترک و آذری زبانند. چند درصد مردم ایران لر است!؟ ضمنا موافق و مخالف به توانمندی های تیم تراکتور سازی واقفند و این تیم برتری های خود را هم در چند سال گذشته ثابت کرده و از پرشمارترین هواداران در خاورمیانه برخوردار است. کدام تیم فوتبال را در ایران سراغ دارید که این امتیازات را داراست و مورد حمایت دستگاه های مختلف قرار نمی گیرد!؟ (304226)
ائلین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۲:۲۳
ببخشید حالا شما از اظهار نظر اقای اعلمی ناراحتید یا از مشکلات استان خودتون؟؟؟ مگه نمایندگان شما زبون ندارن اونا هم برن اعتراض کنند وحقشونو بگیرن. (304233)
فرهاد
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۴۷
دوست عزیز هرموقع آقای روحانی به منطقه لرستان و کردستان و ... سفر کردند و اگر شما هم افرادی امثال اعلمی رو داشتید بفرمائید نامه بنویسند و مطالبات رو ذکر کنند ما میائیم لایک میکنیم مثل شما ایراد نمیگیریم (304240)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۶:۴۹
.... خب مگر درخواست ايجاد آكادمي زبان تركي آذري در دانشگاههاي مناطق ترك نشين خواسته اي غير منطقي و غير قانوني هست؟ شما ظاهرا متن قانون اساسي را حتي يكبار هم مرور نكرده ايد ((اصل 15 قانون اساسي:زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‏ های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است.)) (304255)
قادر
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۶:۵۶
خب اگه لرستان و کردستان و کرمانشاه امثال اعلمی ها رو نداره که مطالبات مردم رو پیگیری کنه تقصیر ما که نیست

اقای علی عزیزززززززززززززززززز (304256)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۰۹:۰۰
واقعا درود
من خودم آذری نیستم ولی از جسارت و شهامت آذری ها لذت میبرم.
احسنت به آقای دکتر اعلمی (304202)
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۰:۱۴
دوست عزیز آقا مهدی جان آقای اکبر اعلمی به حد قابله ملاحضه ای تو خطه ای آذربایجان مشهور هستند
دوما واقعا حرف دلهای ملتی رو زدند همیشه حقشون رو خوردند (304211)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۰:۲۸
کسانی که کامنت گذاشته و از خرج شدن کل داری ایران در اذربایجان و احتزاز پرچم ترکیه در استادیوم خبر می دهند هیچ شناختی از اذربایجان و روحیه مردم ندارند خیلی دوست دارم بدون چطور سرمایه کشور در اذربایجان خرج شده ولی محرومیت از سر روش می باره ? از لحاظ فرهنگی زبانی به مردم چه کمکی شده غیر از سرکوب خود کشور به نحوی مردم اذربایجان با اون همه افتخار و فدا کاری تاریخی را از خودش دور می کنه و دیگر کشورها هم دونبال سوئ استفاده هستند پس این مردم را در یابید ما اعتراض داریم چون در حقمان اجهاف شده و میشه (304213)
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۰:۳۰
افشاگری های جالب و صحبتهای جسورانه ی آقای اعلمی در انتخابات مجلس ششم در باره آقای هاشمی وزن اعلمی رو در حد نماینده اول آذربایجان بالا برد و آرای زیادی رو جلب کرد، امیدورام هنوز هم این جسارت رو داشته باشند و به قول خودشون حرکتشون با بادسنجها به پیش نره ... (304215)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۰:۳۱
اقای اعلمی رو بعنوان یه نماینده همیشه خوب به یاد دارم
بویژه مجلس هفتم کهمعدودی مثل ایشون بودن اما اینکه
یک منطقه رو اولویت دار کنیم بیشتر رنگ و بوی تعصب میده
همه ایران همون مشکلی رو دارن که آذربایجان داره،ترکمن صحرا هم
همین مشکلات رو داره، ولی امان از چاپلوسان که سردمداران نیز
اونا رو بیشتر میپسندن، در ضمن اقای اعلمی کاندید بشن هم صلاحیتشون
توسط بی صلاحیتها رد میشه.با سپاس (304216)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۰۱
فرمایشات اقای اعلمی همگی درست هستند اما این مطالبات محدود به مردم آذربایجان نیست. آقای اعلمی با سوابق ممتد و طولانی سیاسی خود نیک میدانند که مشکلات این مملکت اینگونه نیست که یک شبه و دوشبه از بین برود و آنچه ما امروز می درویم، کاشته سالهای گذشته مان است. اگر همه این مطالبات که ایشان مطرح فرموده اند ، جامه عمل بپوشد که ایران می شود گلستان.!! و برای حل این مشکلات باید چیز های بسیاری دگرگون شود. اگر روحانی رییس جمهور نبود، از چه کسی این مطالبات را طلب می کردید. ما بودیم و جهار تا کاندیدا و به بهتر (304218)
Pouya
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۰۶
آقای مهدی عزیز مطمئن باشید آقای اعلمی نیازی به ژست اپوزیسیونی ندارد حتی بدون تبلیغ هم مقتدرترین نماینده ی ایران است نیازی به گدایی ندارد (304219)
محمدرضا شکوهی
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۱۲
آقای اعلمی واقعا بعید از شما
بهتره نگاه ملی داشته باشیم . ماشالا آذربایجانیها که بیشترین توجه و امتیاز رو تو جمهوری اسلامی داشتن و دارن
بهتر ابتدا جاهاییکه بیشترین محرومیت رو دارن آبادکنیم بعد آبادیا رو مجهز (304221)
فرهاد
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۵۰
باز مجبورم به این مطلب اشاره کنم که خطه آذربایجان خدمات زیادی به سایر مناطق کشور داشته و دارد و خیلی از کارخانجات با مواد استخراجی از آذربایجان تولید میکنند و البته جواب محبت های شما که دیگه کاملا مشخصه ، کارخانه مس کرمان با سنگ استخرانی مس سونگون اداره میشه و جوان کرمانی توش کار میکنه و بعدش میاد توی بازی تراکتور و مس پرچی که عکس " خودش" روش هست رو به ورزشگاه میاره (304241)
فرهاد
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۵۱
درود و سپاس فراوان از دلیر مرد خطه آذربایجان جناب اعلمی (304242)
یوسف پرژک
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۳۷
جناب آقای شکوهی ، شما یک بند یا پاراگراف از نامه ایشان را بطور مشخص اعلام فرمایید که در تعارض با منافع ملی بوده است یا شاید شما هم مانند تعدادی .... آذربایجان را جزیی از خاک ایران و مطالبات مردم آذربایجان را مطالبات مردم ایران نمی دانید !!! (304250)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۷:۴۵
آقای شکوهی شما بفرمایید کدام استان بیشتر از آذربایجان با محرومیت دست وپنجه نرم میکند. (304262)
وحید
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۸
من بدون اغراق می گویم. اولا -دوستان تنگ نظر لطفا دست از تنگ نظری بردارید و با دقت بیشتری نامه دلسوزانه آقای اعلمی را بخوانید متوجه خواهید شد ایشان بعنوان یک دردآشنا دست روی مواردی ذاشته است که همه آنها جزء مطالبات واقعی آذربایجان و بخشی از آنها هم جزء مطالبات ملت ایران است. ثانیا-آن زمانی که شخصیتی مانند دکتر اعلمی در جبهه های جنگ و سپس در جبهه سیاست و مجلس یک تنه در برابر دشمنان واقتدارگرایان ایستاده بود، بسیاری از ماها جرئت کوچکترین نقدی را نداشتیم. ایکاش در سپهر سیاست چندنفر مثل اعلمی داشتیم. (304222)
وحید
United States
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۱:۳۶
در رابطه با ایجاد فرهنگستان هم حق با آقای اعلمی است و از ایشان تشکر می کنیم. زیرا اگر تاسیس فرهنگستان ادب و زبان ترکی چیز بدی است چرا آقای روحانی با قاطعیت آنرا مطرح کرد و اگر باید چنین فرهنگستانی ایجاد شود چرا ایشان به وعده خود عمل نمی کند. آیا چنین وعده ای در انتخابات جز عوامفریبی مفهوم دیگری دارد!؟ (304224)
hosein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۰۹
«ایکاش در سپهر سیاست چندنفر مثل اعلمی داشتیم»
ایکاش. ایکاش. ایکاش! (304235)
ولی لطفی پارس آباد مغان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۳:۱۲
حرف آقای اعلمی حرف دل کل مردم آذربایجان است ایشان آدم بسیار شریف وانقلابی است و سوابق سیاسی و اجرایی او در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نشان از لیاقت و صداقت او دارد (304236)
یوسف پرژک
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۴:۳۳
جناب آقای اعلمی تنها نماینده ای هستند که چه دوران نمایندگی و چه بعد از آن ، بدون توجه به خوش آیند جریان های قدرت ، زبان و قلم جز به سخن حق نگشودند، خودشان را وامدار هیچ کسی نکردند ، جانبازی و آزادگی را مرام و منش خود ساختند ، امروز هم به دلیل داشتن همین صفات نیکو مغضوب صاحبان قدرت و ثروت و عوامل آن بوده و هستند و در دیگر سو محبوب قلوب ایرانیان آزاده و دلسوزی هستند که مانند ایشان می اندیشند . نامه سرگشاده ایشان حرف دل من و خانواده ام هست و به همین دلیل این نامه را به همه دوستانم میرسانم . (304247)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۷:۲۸
دوستی که در بالا گفته که ما دنبال امثال بازرگان باید باشیم باید بداند ، ابراهیم یزدی رهبر نهضت آزادی و وزیر خارجه بازرگان مکررا لزوم حمایت از دولت روحانی رو گوشزد کرده (304260)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۷:۳۹
دوستان من آذری زبانم افتخار میکنم به اینکه هرگز ما به خودمون اجازه ندادیم کسی رو تحقیر کنیم ولی از طرف بعضی انسان نما ها همیشه تحقیر شدیم آقای اعلمی شیر مرد عمل آذربایجانه. (304261)
ایمان صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ۱۷:۵۴
متأسفانه از نامه آقای اعلمی بوی سطحی نگری،شهرت طلبی،خود بزرگ بینی،شعارزدگی،تسویه دلخوری های سیاسی و سودای بازگشت به قدرت در آستانه انتخابات استشمام میشه. (304263)