به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۰
 
۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۷۸۳۶۳

تبعیدزیدآبادی به گناباد، پس از حبس ۶ساله

گروه سياسي: پس از شش سال حبس احمد زیدآبادی (روزنامه‌نگار) که از چند ساعت پس از انتخابات ۸۸ در زندان بوده است، با پایان دوران محکومیت خود بلافاصله به تبعید فرستاده می‌شود.
تبعیدزیدآبادی به گناباد، پس از حبس ۶ساله
دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران که سال‌های اخیر را در زندان رجایی شهر کرج به سر برده، محکومیت حبس شش ساله خود را به طور کامل گذرانده و قرار است ۳۱ اردیبهشت ماه از زندان آزاد شود اما مسئولان زندان به خانواده وی گفته‌اند که بلافاصله بعد از پایان یافتن دوره محکومیت، او بايد براي تحمل دوره به تبعید به گناباد فرستاده شود. مهدیه محمدی گرگانی، همسر احمد زیدآبادی، در این باره در صفحه فیس بوک خود نوشته است: “منتظر بودیم روز ۳۱ اردیبهشت احمد بعد از ۶ سال زندان آزاد شود اما حالا می‌گویند از همان زندان به تبعید فرستاده می شود. احساس می کنم خیلی مظلومیم.”
 
زیدآبادی، روزنامه نگار و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در خرداد ۸۸،  ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت و در آذر ماه ۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و پنج سال تبعید در گناباد محکوم شد. دادگاه انقلاب همچنین زیدآبادی را به طور مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی، محروم کرده است. احمد زیدآبادی متولد ۱۳۴۴ زیدآباد از توابع سیرجان است. او دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران را دارد.