به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۷۸۴۵۴

عربستان خرید سلاح اتمی را تکذیب کرد

گروه بین‌الملل: در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه عربستان قصد دارد از پاکستان سلاح هسته ای خریداری کند، یک مقام رسمی وابسته به وزارت دفاع عربستان این خبر را تکذیب کرد.
عربستان خرید سلاح اتمی را تکذیب کرد
یک مقام رسمی وزارت دفاع پاکستان در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: اینگونه اخبار و گزارش ها فقط گمانه زنی های رسانه ای است. این مقام سعودی که سی ان ان به نام وی اشاره نکرده است، می گوید: نمی دانم این چه داستانی است. انتشار چنین اخبار و گزارش هایی از سوی رسانه های مختلف موضوع تازه ای نیست و طی سال های اخیر در رسانه ها همواره مطرح بوده و احتمالا در سال های اینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی گفت: وزارت دفاع عربستان مایل نیست درباره شایعات و گمانه زنی ها اظهار نظر کند. عربستان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) است و براین اساس، تعهد داده است که هرگز به فکر تهیه سلاح اتمی نباشد و به این تعهد پایبند است.

روز گذشته طاهر حسین مشهدی عضو کمیسیون دفاع پارلمان پاکستان و همچنین ژنرال طلعت مسعود سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اخبار منتشر شده در برخی رسانه های غربی را مبنی بر تصمیم عربستان برای خرید سلاح اتمی از پاکستان را تکذیب و تاکید کردند که پاکستان در قبال حفظ و نگهداری از تسلیحات هسته ای خود کاملا مسوولانه عمل می کند و هرگز اجازه نخواهد داد این سلاح ها به دست های خطرناک سپرده شود.