به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۷۸۵۳۹

آزادی 275 زن و کودک از چنگال بوکوحرام

گروه بین الملل: ارتش نیجریه روز پنجشنبه درعملیاتی دویست و هفتاد و پنج زن و کودک ربوده شده توسط شورشیان بوکوحرام را در ایالت بورنو نجات داد.
آزادی 275  زن و کودک از چنگال بوکوحرام
به گزارش خبرگزاری شین هوا از ابوجا، سخنگوی آژانس ملی مدیریت مواقع اضطراری نیجریه اعلام کرد که ارتش نیجریه درعملیاتی که از نیمه شب گذشته آغاز شد، دویست و هفتاد و پنج زن و کودک ربوده شده توسط شورشیان بوکوحرام را در ایالت بورنو نجات داد و آنها را بلافاصله به اردوگاهی موقت انتقال داده شدند. این سخنگو اعلام کرد که این عملیات به دستور سامبو داسوکی مشاور امنیت ملی نیجریه صورت گرفته است.

این زنان و کودکان از جنگل سامبیسا یکی از بزرگترین مقرهای آموزشی گروه تروریستی بوکو حرام در شمال شرق این کشور نجات یافته اند. از آغاز درگیری ها و خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکنون بیش از دو میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و به کشورهای همسایه پناه برده اند. گروه تروریستی بوکوحرام در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند در نیجریه همچنان به حملات خود در این کشور آفریقایی ادامه می دهد. حتی در چند روز اخیر شاهد آن بوده ایم که این گروه برای نخستین باربه حملاتی در کشور چاد در همسایگی نیجریه مبادرت کرده و بر شدت حملاتش در کشورهای همسایه افزوده است.

براساس این گزارش، اقدامات این گروه تروریستی و خودسر، از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 13 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده اند. آوارگان نیجریه ای در شرایط بغرنجی در اردوگاه ها زندگی می کنند و شماری از آوارگان نیز به مساجد و کلیساها گریخته اند. همه این فجایع در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند رخ می دهد. ناتوانی دولت و ارتش نیجریه در مقابله با تروریست ها موجب مرگ هزاران غیر نظامی شده است. هدف اصلی این گروه تروریستی، تلاش برای تاسیس دولت در نیجریه با استفاده از قدرت سلاح است.
مرجع : ایرنا