کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علت بحران رم در مرورگر کروم کشف شد

جام جم کلیک , 2 خرداد 1394 ساعت 19:26

گروه فناوری: یک تیم تشکیل شده از متخصصان امنیت و اینترنت به بررسی ساختار مرورگر وب گوگل کروم پرداخته‌اند و دریافته‌اند که علت مصرف بسیار بالای رم به واسطه این مرورگر وب در چیست.


شاید اگر یک سال پیش درباره محبوب‌ترین و بهترین مرورگر جهان از کسی سوال می‌کردید، بالاترین درصد از استفاده و محبوبیت به گوگل کروم اختصاص داشت ولی با توجه به مشکلاتی که این مرورگر وب در یک سال اخیر با آن روبرو شده‌ است، بسیاری از افراد از آن به فایرفاکس مهاجرت کرده‌اند. علت اصلی این مشکلات و کند شدن سیستم کاربرانی که با کروم کار می‌کنند این است که این مرورگر، حجم بسیار بالایی از رم را در مقایسه با سایر مرورگرها استفاده می‌کند ولی دلیل این امر چیست؟

تحقیقات انجام شده نشان داده‌اند که استفاده بالای رم در مرورگر گوگل کروم، مزایای خاصی را برای این مرورگر به همراه خواهد داشت؛ کروم بر خلاف سایر مرورگرهای وب، هر زبانه جدید، هر پلاگین و یا فعالیت جانبی بر روی مرورگر خود را به صورت یک فرایند یا پروسه جدا به سیستم معرفی می‌کند که این امر موجب می‌شود تا مصرف کلی رم، بالاتر برود ولی در عین حال نیز درصورتی که یکی از پلاگین‌ها یا زبانه‌ها با خطا روبرو شده واز کار بیفتد، کل مرورگر از کار نخواهد افتاد.

دیگر دلیل این امر نیز استفاده از رم برای ارائه بالاترین سرعت ممکن است که البته در سیستم‌هایی که دارای رم محدودتری هستند، نتیجه‌ای عکس در انتظار کاربر خواهد بود.

سومین دلیل این مشکل نیز به مصرف بالای رم برخی از پلاگین‌ها بازمی‌گردد که البته مصرف رم در هنگام استفاده مشکل‌ساز نخواهد بود بلکه این پلاگین‌ها پس از اتمام کار خود، رم را دوباره آزاد نخواهند کرد و همین امر نیز به تدریج سیستم را سنگین‌تر و کندتر می‌کنند. در نهایت تصمیم با خود شما خواهد بود که خدمات ویژه گوگل کروم را ترجیح بدهید و یا اینکه به مرورگر دیگری مراجعه کنید.


کد مطلب: 78730

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/78730/علت-بحران-رم-مرورگر-کروم-کشف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir