به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۷۸۸۵۸
احمد توکلی:

اگر آزادی‌بیان وجود داشت٬محاکمه نمی‌شدم

گروه سياسي: احمد توکلی نماینده تهران در مجلس و مدیر سایت «الف» كه روز يكشنبه برای رسیدگی به اتهامات خود در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی حضور یافت، پس از جلسه دادگاه گفت: اگر آزادی بیان وجود داشت٬ نباید محاکمه می‌شدم!
اگر آزادی‌بیان وجود داشت٬محاکمه نمی‌شدم
احمد توکلی ۲۲ اردیبهشت ماه در نطق میان دستورش در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه در طول سال‌های ۸۹ تا ۹۲، ۵۴ شکایت علیه وی در دادسرای تهران مطرح شده، گفته بود: تعدادی از شکایت‌های مطرح شده در حال حاضر در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است و ان‌شاءالله در برابر کیفرخواست از خود دفاع خواهم کرد. همچنین از حدود ۵۴ شکایت برای ۳۷ مورد آن قرار منع تعقیب صادر شده و ۹ پرونده برای نخستین جلسه دادگاه تعیین تکلیف شد و چندتایی هم در مرحله‌ بازپرسی مفتوح است. نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات توکلی روز یکشنبه – ۲۷ اردیبهشت ماه - در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی برگزار شد که در آن جلسه سه شاکی اعلام رضایت کردند.

احمد توکلی در حاشیه سومین جلسه محاکمه خود در پاسخ به این پرسش که آیا آزادی مطبوعات در ایران وجود دارد؟ گفت: «اگر آزادی وجود داشت من اکنون اینجا نبودم!» توکلی در جمع خبرنگاران گفته «من تنها روزنامه نگاری هستم که از مخالفان خود دفاع می‌کنم.»  مدیر سایت اصولگراي «الف» به خاطر انتشار کامنت‌هایی به فعالیت تبلیغی علیه نظام٬ نشر مطالب خلاف واقع و اهانت به مقامات متهم شد. هیات منصفه مطبوعات٬ توکلی را در رابطه با یکی از اتهاماتش که مربوط به «توهین» به مسئولان و قوه قضائیه بوده٬ مجرم تشخیص داد اما از اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار مطالب خلاف واقع» نیز تبرئه شده است.