به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۷۹۰۷۵
نخست وزیر اسرائیل:

ایران‌اتمي هزار بار از داعش خطرناک‌ترست!

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر رژيم اسرائیل بار دیگر علیه آنچه توافق هسته‌ای بد با ایران خوانده، هشدار داده است.
ایران‌اتمي هزار بار از  داعش خطرناک‌ترست!
نیامین نتانیاهو، گفته است: «من دلیلی برای عجله برای توافق نمی‌بینم، مسلما برای توافق بدی که راه را برای دستیابی ایران به بمب هموار می‌کند، توافقی که جیب‌های ایران را با ده‌ها میلیارد دلار پر می‌کند تا اقدامات تعرض آمیزش در سراسر خاورمیانه و نزدیکی مرزهای اسرائیل را دنبال کند.»

نتانیاهو این اظهارات را در بیت المقدس در جریان دیدار با يكي از سناتورهاي تندروي جمهوریخواه (بیل کاسیدی) عنوان کرده و مدعي شد که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، هزار بار از گروه دولت اسلامی (داعش) خطرناک‌تر خواهد بود! اين در حاليست كه ایران بار‌ها تاکید کرده است که برنامه اتمی این کشور صلح آمیز بوده و در پی ساخت سلاح اتمی نیست. با وجود مخالفت‌های علنی نخست وزیر اسرائیل با مذاکرات هسته‌ای ایران، آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن همچنان بر ادامه خط مشی خود و دستیابی به یک توافق بلندمدت با ایران تاکید دارند.

باراک اوباما، نيز اخیرا در گفتگویی با نشریه آمریکایی آتلانتیک از تلاش خود برای توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرده و گفته بود که در مورد این توافق پای آبرویش در میان است. اوباما گفت: "اگر خدا بخواهد ۲۰ سال دیگر هنوز زنده‌ خواهم بود و اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد این موضوع به اسم من تمام می‌شود." از طرف دیگر، آسوشیتدپرس گزارش داده است که شکاف بین واشنگتن و مسکو بر سر آینده تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران در حال کمتر شدن است.

آمریکا تاکید دارد که اگر ایران توافق نهایی احتمالی را نقض کند، قدرت های بزرگ باید بتوانند تحریم‌های سازمان ملل متحد را که قرار است لغو شوند، بلافاصله علیه ایران اعمال کنند. این در حالیست که روسیه با مکانیزمی که اجازه وضع فوری تحریم‌های یادشده را بدهد مخالف است. آسوشیتدپرس روز سه سه شنبه به نقل از منابع نا‌شناس گزارش داد که آمریکا و روسیه در حال نزدیک شدن به یک مصالحه درباره این موضوع هستند.