کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قانون رفع موانع تولید، منتظر ابلاغ رییس‌جمهور

ایسنا , 6 خرداد 1394 ساعت 9:56

گروه اقتصادی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که اخیرا با تصویب مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده است، پس از ابلاغ رسمی از سوی رییس جمهور به اجرا درمی‌آید.


حسین ابویی مهریزی با اشاره به آخرین وضعیت این قانون اظهار کرد: بر اساس قانون، 15 روز پس از ابلاغ رسمی قانون از سوی رییس جمهور، قانون ابلاغ شده لازم الاجراست. وی درباره تدوین آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید گفت: همه این قانون نیاز به آیین نامه اجرایی ندارد و ممکن است تنها بخشی از آن به آیین نامه اجرایی نیاز داشته باشد که دستگاه مربوطه برای تدوین آن نیز در ذیل قانون مشخص می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برخی تغییرات را در این لایحه لحاظ کرده‌اند و هنوز قانون اصلی به دست ما نرسیده و پس از ابلاغ رسمی از سوی رییس جمهور،‌ اجرایی می‌شود.

به گفته ابویی مهریزی این قانون طی روزهای آینده از سوی رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد. بر اساس این گزارش، لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در سال گذشته توسط دولت برای حل مشکل اقتصاد و به ویژه تولید کشور به مجلس ارائه شد که یکی از مهم ترین طرح‌ها برای بهبود وضعیت رکودی کشور عنوان شده است. این لایحه طی هفته‌های اخیر با مقداری اصلاح از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در مجلس با اکثریت آراء نمایندگان به تصویب رسید.


کد مطلب: 79087

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/79087/قانون-رفع-موانع-تولید-منتظر-ابلاغ-رییس-جمهور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir