به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۷۹۲۵۱

جت خورشیدی با حمل 800 مسافر/تصاوير

گروه فناوری: طراحی به نام «اسکار وینالس» نوعی هواپیمای جت مفهومی ارائه داده که مجهز به سلول‌های خورشیدی و نوعی توربین عظیم خواهد بود و آینده‌ای درخشان را در صنعت هوانوردی نوید می‌دهد.
جت خورشیدی با حمل 800 مسافر/تصاوير
بدنه هواپیمای Progress Eagle مبتنی بر گرافن ارزان‌تر، بهتر و محکم‌تر در مقایسه با بدنه‌های هواپیماهای کنونی خواهد بود. فناروی‌های انرژی حال حاضر، هنوز به اندازه‌ کافی برای عملیاتی‌کردن این هواپیما پیشرفته نیستند؛ اما وینالس امیدوار است علم مواد تا دهه 2030 به اندازه کافی برای تولید این هواپیما پیشرفت کند.گفته می‌شود این هواپیما قادر خواهد بود ذرات مضری مانند دی‌اکسیدکربن را از جو شکار کند اما هنوز در مورد نحوه انجام این عمل گزارشی مخابره نشده است. قرار است این هواپیما به اندازه‌ای بزرگ باشد که 800 مسافر را حمل کند و طول بال آن نیز 95.70 متر خواهد بود.

گفته می‌شود این هواپیما هیچ نوعی انتشار کربنی ندارد و در پشت آن، یک توربین بادی، انرژی را حین پرواز شکار کرده و آن را به نیروی لازم برای هواپیما تبدیل می‌کند. این در حالی است که سلول‌های خورشیدی موجود بر روی بال‌های هواپیما نیز انرژی تولید می‌کنند. موتور این هواپیما کاملا الکتریکی خواهد بود و با استفاده از سلول‌های سوختی هیدروژنی نیز عمل خواهد کرد. هواپیمای مزبور مسافربری بوده و به هیچ عنوان برای جنگ طراحی نخواهد شد.

مرجع : ایسنا