به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۷۹۶۲۴

شورایعالی امنیت ملی مصوبه ای درباره ممنوع التصویری آقای خاتمی نداشته است

گروه سیاسی: سخنگوی دولت گفت: موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مرتبط با دولت نیست.
محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی در خصوص ارسال نامه مجمع روحانیون مبارز به دولت درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات افزود: وقتی سخنگوی قوه قضاییه در این خصوص اظهار نظر کرده، چون شخصیت قانونمندی است، حتماً مستنداتی دارد که من از آن بی‌خبرم.

وی گفت: در شورای عالی امنیت ملی که بنده عضو آن هستم به خاطر ندارم که چنین مصوبه‌ای داشته باشد. نوبخت با اشاره به پرسشی درخصوص ارسال نامه از مجمع روحانیون مبارز به دولت افزود: ما چنین نامه‌ای در دولت دریافت نکرده ایم، نمی دانم به شخص رئیس جمهور داده شده است یا خیر، البته حتماً اگر گفته اند نامه را ارسال کرده اند، ارسال کرده اند.

وی گفت: اما این روزها خیلی مد است که به عنوان نمونه می گویند 6732 استاد دانشگاه در اعتراض به موضوعی نامه دادند و ما می گردیم که نامه کجاست و به چه کسی رسیده است، اگر نامه مخاطبش ما هستیم باید به ما تسلیم شود گرچه می شود سرگشاده هم آن را منتشر کرد. به هر حال اینکه این نامه به رئیس جمهور رسیده یا نه، بی اطلاعم. من قبلاً نظرم را درباره شخصیت محترم رئیس دولت اصلاحات اعلام کرده ام.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «هفته گذشته با برگزاری تجمعاتی در اعتراض به مذاکرات هسته ای به رغم عدم صدور مجوز برای این تجمعات و لغو برنامه های مجوز دار از جمله سخنرانی علی مطهری در کرج مواجه بودیم. برنامه دولت برای مواجهه با این اقدامات غیرقانونی چیست» اظهار داشت: با وجود اینکه رهبری این امکان را فراهم کرد همه دیدگاه ها نظرات خود را بیان کنند و در همین راستا در دانشگاه ها گفت و شنودهای دو طرفه ایجاد شد و صدا و سیما به طور موسع این برنامه ها را پوشش داد؛ انتظار می رفت پیام کسانی که دلواپس هستند فرصت داشته باشند دغدغه هایشان که برای دولت محترم است را مطرح کنند که البته به طور کامل مطرح کرده اند.

وی تاکید کرد: با این وجود برگزاری این تجمعات غیرقانونی بود و اینها باید بدانند این کار علاوه بر اینکه غیرقانونی است بر مبنای نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم هست. انتظار می رود گفته ها و رفتار این افراد با هم منطبق باشد وقتی به شرع اعتقاد داریم باید کار غیر شرعی انجام ندهیم.