به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۷۹۶۳۹

نظارت بر کیفیت هوای منزل با فناوری جدید

گروه فناوری: یک شرکت آمریکایی سیستمی ارائه داده‌ که با استفاده از حسگرهای ویژه بر کیفیت هوای داخل منزل نظارت می‌کند.
نظارت بر کیفیت هوای منزل با فناوری جدید
این سامانه که Awair نام دارد و توسط شرکت Bitfinder در سان‌فرانسیسکو ارائه شده، می‌تواند به شکلی تنظیم شود که توصیه‌هایی را در زمینه چگونگی تغییردادن رفتار فرد برای ارتقای کیفیت هوا ارائه دهد.
فناوری مزبور قادر به خواندن دما، رطوبت و سطوح گرد و غبار، دی‌اکسیدکربن و ترکیبات آلی فرار در هواست. این خوانش‌ها سپس برای ارائه نمره Awair ترکیب می‌شوند و به کاربر درباره کیفیت کلی هوایی که در منزل تنفس می‌کند، آگاهی می‌دهند.

سیستم Awair الگوهای رفتاری فرد را تحلیل کرده و به وی در ارتقادادن کیفیت هوا کمک می‌کند. این فناوری را می‌توان به ابزار هوشمند منزل مانند ترموستات، تصفیه‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، فیلترها و فن‌های منزل متصل کرد و این سیستم‌ها با یکدیگر برای ارتقای هوای منزل همکاری خواهند کرد.

عرض این سیستم 16 سانتی‌متر، ارتفاع آن 9 سانتی‌متر و عمق آن پنج سانتی‌متر است و هر ماه کمتر از 0.05 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. سیستم Awair از طریق وای‌فای به گوشی هوشمند یا تبلت متصل می‌شود و به کاربر امکان نظارت بر کیفیت هوای منزل را در تمامی اوقات می‌دهد.فناوری جدید هم‌اکنون آماده پیش‌سفارش بوده و ارزش یک واحد از آن 149 دلار اعلام شده است. شرکت سازنده در نظر دارد در فصل پاییز سه مورد از این واحدها را عرضه کند.
مرجع : ایسنا