به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۷۹۷۳۹

اولین دستگاه خودپرداز تشخیص چهره

گروه فناوری: چین از نخستین دستگاه خودپرداز تشخیص چهره جهان رونمایی کرده که تنها زمانی به افراد اجازه برداشت پول می‌دهد که چهره آن‌ها با کارت شناسایی‌شان مطابقت داشته باشد.
اولین دستگاه خودپرداز تشخیص چهره
این دستگاه توسط دانشگاه چینهوا و شرکت فناوری Tzekwan در هوانگژو طراحی شده است. این خودپرداز دارای یک دوربین است که ویژگی‌های چهره کاربر را ثبت کرده و سپس آن را با یک پایگاه داده از تصاویر تشخیص چهره مقایسه می‌کند.
فناوری مذکور به بررسی ویژگی‌های زیستی پرداخته و سازندگان آن مدعی هستند که این دستگاه می‌تواند افراد را حتی پس از تغییر یافتن ویژگی‌های چهره‌شان شناسایی کند. به گفته مقامات چینی، این دستگاه بزودی وارد بازار خواهد شد، اگرچه هنوز مشخص نیست که چگونه به جمع‌آوری اطلاعات چهره پرداخته یا چه کسی ساخت آن را برعهده خواهد داشت.

محققان بر این باورند که این دستگاه‌ها به پلیس در مبارزه با طیف وسیعی از جرایم مالی و همچنین جلوگیری از دستیابی سارقان به حساب افراد دیگر کمک خواهد کرد. این خودپرداز، شماره سریال هر اسکناسی را که در حساب گذاشته می‌شود، ثبت می‌کند؛ از این رو مشتریانی که پول تقلبی واریز می‌کنند، براحتی قابل شناسایی خواهند بود.

این دستگاه در مقایسه با متوسط خودپردازهای مورد استفاده در سراسر جهان، در بررسی اعتبار ارزهای مختلف تا 20 درصد دقیق‌تر عمل می‌کند. خودپردازهای مبتنی بر بیومتریک برای چندین سال مورد بحث قرار داشته و چندین شرکت فناوری در تلاش برای تولید دستگاه‌های مبتنی بر تشخیص چهره، اثر انگشت و سایر اطلاعات هستند. اگرچه این فناوری به دلایلی مانند نگرانی‌های امنیتی و هزینه هنوز جای پای ثابتی نیافته است.

مرجع : ایسنا