به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۷۹۸۲۲

بلاتر: جهان فوتبال با من همدل نیست

گروه ورزشي: سپ بلاتر پس از کناره گیری از سمت خود به عنوان رئیس فیفا بیانیه‌ای را منتشر کرد.
بلاتر: جهان فوتبال با من همدل نیست
سپ بلاتر در بیانیه پایانی خود در جمع خبرنگاران گفت:‌ ریاست فیفا و حضور 40 ساله در این نهاد، بازتاب گسترده‌ای را در زندگی من داشته و فوتبال، این ورزش بزرگ، از زندگی من بیرون نخواهد رفت. فیفا برای من بزرگ تر از همه چیز است و من تنها، خوبی را برای فیفا و فوتبال طلب می‌کنم. هم اکنون نیز استوار می‌ایستم و برای انتخابات مجدد تلاش خواهم کرد، باور دارم که در حال حاضر، این بهترین تصمیم برای نهاد است. انتخابات می‌آید و تمام می‌شود، اما چالش‌های فیفا نه؛ فیفا به یک بازسازی نیاز دارد.

بلاتر ادامه داد: درحالی که من نتوانستم موافقت تمام اعضا را به دست بیاورم، احساس می‌کنم در جهان فوتبال، همه، اعم از تماشاگران و بازیکنان و هواداران با من همدل نیستند. به خاطر همین تصمیم گرفتم از سمتم کناره‌گیری کنم. بنابراین یک انتخابات زودرس به شکل فوق‌العاده در کنگره‌ای که به زودی برگزار خواهد شد را برنامه‌ریزی خواهیم کرد. من نیز تا آن زمان به وظایفم پایبند خواهم بود. کنگره بعدی قرار بود در تاریخ 13 می 2016 در مکزیکوسیتی برگزار شود، اما من تلاشم را خواهم کرد تا این اتفاق زودتر رخ دهد.

وي افزود: برای سال‌ها تلاش کردم تا نهاد و سازمان را در مسیری درست قرار دهم، و این راه باید ادامه پیدا کند. اتفاقاتی هم افتاد که من روی آن کنترلی نداشتم، اما مسئول آنها هستم. به نظرم وسعت فیفا باید کمی کاسته شود و امیدوارم رییس بعدی، بتواند موفق باشد. در این زمان، من موفق هستم و نمی‌توانم بگویم که این موفقیت، به تنهایی به دست آمده است. در این راه افراد بسیار زیادی با دانش فراوان به من کمک کرده‌اند و باعث توسعه فوتبال شده‌اند. در هر صورت، چیزی که برای من پس از همه این صحبت‌ها مهم است، این است که در نهایت، فوتبال پیروز است.

به این ترتیب قدرتمندترین فرد فوتبالی جهان پس از 17 سال از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا کنار رفت و به زودی جانشین او انتخاب خواهد شد.