به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۵ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۷۹۸۴۰

سوءقصد نافرجام به دیكتاتور سابق یمن

گروه بین‌الملل: علی عبدالله صالح دیكتاتور سابق یمن پس از اعلام موافقت جنبش مردمی انصار الله برای شرکت در نشست ژنو شرط تعیین کرد.
سوءقصد نافرجام به دیكتاتور سابق یمن
یکی از رهبران حزب کنگره سراسری مردمی به ریاست علی عبدالله صالح گفت: اگر برخی رهبران حزب کنگره مانند احمد عبید بن دغر معاون رئیس این حزب که هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را به رسمیت شناخته در نشست ژنو شرکت کند این حزب درآن شرکت نخواهد کرد.

این منبع که نامی از وی برده نشده است در صنعا گفت: حزب کنگره سراسری مردمی به اسماعیل ولد شیخ احمد اطلاع داد حضور دو نماینده از این حزب را در دیدارها نمی پذیرد. این در حالی است که هادی در حال تعیین نماینده ای از سوی خود برای شرکت در مذاکرات ژنو است. انصارالله نیز برای شركت در مذاكرات اعلام آمادگی كرده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری یمنی الحیاد نت اعلام کرد علی عبدالله صالح دیكتاتور سابق یمن، امروز صبح توسط یکی از افسران عالی رتبه گارد ریاست جمهوری مورد سوءقصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد. افسر مذکور که قصد داشت با اسلحه کمری علی صالح را از پای در آورد بازداشت و بنا به پیش بینی منابع نزدیک به صالح، وی اعدام خواهد شد. افسر مذکور پس از بازداشت ابراز پشیمانی نکرده و شک ندارد در صورت فراهم آمدن فرصت بار دیگر این اقدام را تکرار کند.