به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۷۹۹۳۴

خلبان قهرمان آمریکایی سوژه ایستوود شد

گروه فرهنگی: کلینت ایستوود تصمیم گرفته تا فیلم کاپیتان سالی را که از سقوط یک هواپیما ممانعت کرد، بسازد.
خلبان قهرمان آمریکایی سوژه ایستوود شد
کلینت ایستوود پس از فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» که در مناطق جنگی عراق می‌گذشت، در فیلم جدیدش بین زمین و آسمان سیر می‌کند تا تلاش کاپیتان سالی سالنبرگ را برای نجات یک هواپیما و مسافرانش تصویر کند. موفقیت فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» در گیشه‌ها موجب شد تا کمپانی برادران وارنر اکنون به دنبال یک فیلم قهرمانانه دیگر برای آمریکایی‌ها باشد.

این کمپانی که حقوق ساخت فیلم بیوگرافی «سالی» را بر مبنای داستان واقعی خلبان آمریکایی در اختیار گرفته می‌خواهد این پروژه را جلوی دوربین ببرد. این خلبان هواپیمایش را که دچار نقص فنی شده بود به سلامت در رود هودسون فرود آورد. این فیلم با اقتباس از کتاب «سالی» ساخته می‌شود . او پس از این موفقیت به یک قهرمان ملی بدل شد.

فرانک مارشال تهیه کننده این فیلم خواهد بود که در سال ۲۰۱۰ امتیاز این کتاب را خرید. ایستوود پیش از این گفته می‌شد که قصد دارد تا ماجرای ماراتون بوستون و ماموری را که جلوی انفجار بمب در این مراسم را گرفت فیلم کند اما این پروژه به زودی جای خود را به یک پروژه قهرمانانه دیگر داد.

ایستوود به ساخت فیلم بر مبنای داستان‌های واقعی علاقه دارد و «تک تیرانداز آمریکایی»، «جی.ادگار» و «بچه اشتباهی» از جمله فیلم هایی بوده که او برمبنای زندگی‌های واقعی ساخته است. «تک تیرانداز آمریکایی» پرفروش‌ترین فیلم در باکس آفیس آمریکا در سال ۲۰۱۴ شد و فروشی ۳۵۰ میلیون دلاری را در آمریکا و فروشی ۵۴۶ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرد. ​
مرجع : مهر