به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۷۹۹۷۷

طراحی یکی از متفاوت‌ترین بناهای جهان

گروه فناوری: با رونمایی از نسل متفاوتی از ساختار نمای بیرونی، تحولی بزرگ در دنیای معماری در آستانه روی دادن است.
طراحی یکی از متفاوت‌ترین بناهای جهان
مهمترین ویژگی این نمای بیرونی، تعاملی بودن آن است به طوریکه عابران پیاده و آنهایی که از نزدیکی این ساختمان عبور می کنند امکان برقراری ارتباط با آن را پیدا می کنند.
قرار است این ساختار متفاوت به دور ساختمان کالج هنر و طراحی دانشگاه اورنتاریو در کانادا پیچیده شود تا بدین ترتیب یکی از متفاوت ترین ساختمانهای جهان پدیدار شود. طرح این ساختار جدید مبتنی بر نقشه برداری داده ای از مناطق اطراف است به طوریکه افرادی که در حوالی آن قرار دارند قادر به استفاده از اطلاعاتی خواهند بود که در این نمای بیرونی ارایه می شود.

این نمای بیرونی درحالی ساخته می شود که می توان آن را ساختاری چندمنظوره با قابلیت بهره گیری به عنوان فضای نمایشگاهی نیز به شمار آورد. محققان برای خلق این فناوری جدید اقدام به تهیه نقشه های دقیقی از تأسیسات هنری و آموزشی این کالج دانشگاهی کرده اند. این موارد شامل گالریها، موزه ها، استودیوها و فروشگاههای هنری می شود. در ادامه داده های جغرافیایی هر یک از این موارد متناسب با ساختار این نما بازتولید و آماده بارگذاری می شود.

جنس این نمای بیرونی از صفحات مخصوص آلومینیومی خواهد بود که نوعی فلز دیگر به عنوان زیرساختار آن به کار گرفته خواهد شد. افرادی که تلفن همراه هوشمندشان به اپلیکیشن مخصوصی مجهز باشد امکان برقراری ارتباط با این نمای بیرونی را پیدا می کنند.

مرجع : مهر